About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Tuesday, February 19, 2013

bukan kerana nama

ya.. aku menulis bukan kerana nama

sekadar berkongsi rasa. kebanyakan masa, aku x kisah bila entri aku tiada pengomen.
pernah aku cemburu bila ada entri blogger lain cecah ratusan komen. tapi aku? x pernah rasanya mencecah 30 komen pun. tapi, aku kembali membelek diri, dan ya..... aku sekadar suka menulis mengikut rasa hati. tanpa mengharap mendapat nama.

dan tahun ini, februari ini, 11 februari lepas sebenarnya, blog aku mencecah lima tahun. boleh masuk tadika dah cam farah n faris. kalau blog ini anak la kannn...

dan aku menjadi ZonAku di dunia blogging, nama yang aku ciptakan sendiri. ini ruang/zon diri aku, jadinya itu nama yang aku pilih. dan, kenalan blogger aku menjadikan nama aku sebagai Zona. dan aku rindu panggilan itu yang digunapakai oleh memuah kesayangan aku. nama itu juga yang tersimpan di memori telefon semua memuah rasanya. or maybe 80% of them.

sampaikan bila ada kenalan muka*buku bertanya pasal blog, aku sekadar tersenyum malu. aku bukan blogger tersohor, jadinya, andai kenalan muka*buku yang limited itu kenal, kenallah.. andai tidak, aku biarkan saja. nama ini untuk kenalan blogger, untuk yang kenal zonaku sahaja, andai kenal aku dengan nama lain, biarlah di situ saja silaturrahim kita.

seperti dalam perbualan dengan kenalan blogger baru2 ni, dalam dunia blog, kita menulis dan mengomen tanpa perlukan rupa dan nama. tulisan kita adalah isu utama.

juga..... aku bukan siapa-siapa....




12 comments:

Masy said...

gaknye kalau aku guna nama ZonBaby, bole jadi #memuah panggil aku Zonba? dah serupa Zomba plak hahaahha

julietchun said...

aku ngan kts panggil hang zonaku :D

zonaku said...

masy:
hahahaa... zomba jadinya kan..... x yah la.. ko maintain masy udah ler


Juliet:
mana penah hampa panggil aku apa2.. hampa taip saja.... :P

azieazah said...

Jadi la diri sendiri. Itu lebih baik dari ikut ikut orang.

zonaku said...

kak azie:

saya cuma saya... sekadar saya yang biasa....

Nastyna said...

yups, this is our special zone. It is nice got to let out what we have in mind, kan.

zonaku said...

tepat sekali nas... :)

ckLah @xiiinam said...

Kalau macam tu...ckLah kena panggil ZonKamu a.k.a ZonHang. Mana boleh guna Aku...hehe

CkLah dah tak fikir sangat pasal blog. Celam celum je...

zonaku said...

hahahaha...... apa2 saja ckLah...
asalkan y ckLah panggil itu adalah saya....

❤Kamsiah❤ said...

salam kenal & follow sini...comel anak2..:)

zonaku said...

kamsiah:
trimas....

teruskan melayan perkongsian jiwa dan rasa saya di sini...

arianna adrizal said...

oooo blog feb jugak la ni. selamat ulangtahun yg ke 5 :)

Followers