About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Tuesday, March 16, 2010

menjeruk rasa

rasakan resahku dan buat aku tersenyum
dengan canda tawamu walau untuk sekejap
kerana hanya engkaulah yang sanggup redakan aku

sedih
dipermainkan
sedih
dipergunakan
sedih
dipersalahkan

tidak cukup baikkah aku?

pada siapa nak ku adu
pada siapa nak ku hulur hati yang luka ini untuk dipujuk
tegar sangat kah aku ini
kuat sangatkah semangatku untuk bertahan

ingin ku larikan diri
jangan ganggu aku

biar aku pujuk sendiri
sudah terbiasa aku kesat airmata sendiri

ingat lah
sabar aku ada batasnya
diam aku ada hadnya

maaf
jangan ganggu aku!

~ayah, anakmu ini mohon diberi sedikit semangat

4 comments:

ckLah @xiiinam said...

Mengadu pada Dia...
Dia maha Tahu...


Memohon pada Dia...
Dia maha Pemurah...


Berkeluh kesahlah kepada Dia...
Dia pemberi ketenangan yang hakiki...

eddie dewanaga said...

everything is going to be okay... sabar itu berat, tapi bisa meringankan jiwa.

Masy said...

uuuuu sedih sgt kenapa ni? sape kaco ko ni meh aku sepak perut dia.

takpe2.. rilekskan diri n minda. hp tu campak bawah katil ;) tk care dude~

Yunus Badawi said...

Aku singgah ni bukan utk memujuk kerana aku tak pandai memujuk dan tak layak berbuat demikian utk ko.
Aku datang ini bukan utk mengganggu kerana ko sudah beritahu tak mahu diganggu.

Aku cuma ingin mengatakan betul kata ckLah tu. Mengadulah pada Dia. Minta pertolonganNya. Dialah yg Maha Kuasa dan Maha Kaya.

Semoga ko bahagia.

Followers