About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Saturday, August 22, 2009

Mak

pada yang setia mengikuti blog aku.. sempena awal ramadhan ini, aku luahkan sedikit kerinduan aku pada ibu aku di kampung dan arwah ayah yang dah lama pergi, tanpa sebarang niat meraih simpati atau mengada²..... kali terakhir aku jumpa mak ialah pada bulan awal Jun yang lepas... insyaallah aku bercadang bercuti raya yang agak lama.... maaf andai mengundang kesedihan kalian atau membuat anda menyampah

mak di ladang unta.. mampu menjinakkan unta y memang suka bergambar tu.. entah apa mak pujuk dia, rajin unta tu melayan mak y nak pegang dia

membaca blog CkLah ari tu,
membuatkan aku rindu pada mak

itu sedikit or sejenis dari kerinduan seorang ibu pada anak²nyaini mak n bro2.. bincang masalah negara nie! y terlindung tu, sis3 sedang korek beg.. cari berus gigi

mak aku?spek mak pecah hari pertama tiba di Madinah, diberi sunglass ini untuk dipakai sepanjang menjadi tamu Allah..... sporting kan mak aku?

simple orangnya, melayan sahaja karenah anak² dgn sabar
tidak berpelajaran tinggi
tapi mahukan anak²nya belajar setinggi mampu

pernah sekali mak mengadu
walau ceritanya aku telah tahu sedari awal
dari nada suara
aku yakin mak kecil hati
aku, anak gadis mak y sulung
sangat marah!

dahulu anak² mak masih kecil
kami hanya memerhati
tapi selama mana kami kekal kecil?
kini anak² mak dah dewasa

mak y kepenatan, tapi gembira dapat menunaikan umrah. menunggu flight dr KLIA ke Penang. masa ni aku rasa sangat bersalah sebab x uruskan mak trs terbang ke Penang.. lupa!

ada jua staf khidmat pelanggan cuba melayan mak endah x endah
aku pastikan pengurusnya berhadapan dengan aku (dia claim dia pengurus cawangan!)
dan aku tiba² terkenal sebagai, 'anak makcik tu sangat garang!' (aku x suka gelaran ini!!)
walau dalam talian!

hhehehhehehheeee.......!

13 comments:

INTAN said...

mak mu sgt baik...x lupa kasi ulam2an kat aku sepanjang bulan puasa utk d buat nasik ulam...

Zaidon said...

Sportingnya Mak Zona.. :)

Jard The Great said...

kim salam kat mak zona.. ehehe

syah shah said...

walaupun aku tinggal berjiran je dengan mak aku, tapi aku tetap rindu bila beberapa hari tak jumpa... inikan pulak ko yang nun jauh di seberang laut sana...

Arr... kalau dah memang garang, jangan kata dalam talian, tak bercakap pun buleh tahu garang... Kikikikik :P :P

Yunus Badawi said...

Oh ko garang rupanya. Nasib ko tak sergah aku dlm talian baru2 ni hehehe

ad3ck said...

merindui saat berada di sana ;)

John Iverson said...

Syurga dibawah kaki ibu... Berbaktilah selagi dia masih ada... Selamat berpuasa k

HEMY said...

aku tak dpt lagi nk biaya mak aku gi aji...uuuuu

eddie dewanaga said...

kasih ibu membawa ke syurga...


untuk anak makcik yg garang,
selamat berpuasa dan semoga diberkati dan dilindungi dari sebarang malapetaka virus penyakit yg mengganas ketika ini.

zonaku said...

intan:
laksa pun slalu kannn???????

zaidon:
heheheheheeee... dia mmg sentiasa pakai.....

jard:
insyaallah

syah:
camana nk tau???? letak tag???

zonaku said...

YB:
xpasal2 jer....

ad3ck:
ya.....

john:
ya... same 2 u

HEMY:
jgn sekadar biaya.. bawa dia ke sana.. dia bakal perlukan anak dia untuk urusan di sana... esp anak lelaki...

insyaallah... bakal murah rezeki ko nnti!

eddie:
betul3...

hehehehe.. tq.. ingt x dpt wish dah....

Monkey D Luffy said...

syukur dapat pg sana

kueh bakar said...

mak ko slimmm

Followers