About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Sunday, August 23, 2009

alkisah ramadhan


awal ramadhan nie
banyak kisah menarik menjadi topik entri blog

kalau orang ini ngan kisah ni, orang tu ngan kisah tu, di radio, semua bercerita kisah puasa

dah setahun aku menetap di sini, tahun lepas, sebab aku br join komuniti nie, agak malu2 dan masih dalam zon menyesuaikan diri, jadinya, solat terawih hanya di rumah, tp tahun ini, aku berazam nk buat sebanyak mungkin secara jemaah.

untuk malam pertama, kami berdua ke surau, di sebabkan aku nk ambung hajat lain, jadinya, aku hanya menunggu kwn aku di luar, aku sengaja x pakai alat bantuan penglihatan (baca:spek), dan masa menunggu di luar surau, aku rs sgt rugi, sbb aku berbual ngan sorang jemaah muda, katanya mmg ramai jemaah tiap mlm, tiap hari ada majlis buka posa n moreh... tp aku x dpt lihat dia ngan jelas, so, lps ni kalau jumpa aku mmg x kan kenal dia....

huhuuhuuuhuu~

mlm kedua lak, aku bersendirian. bahaya jalan sorg2, jadinya, aku pakai la mata tambahan tu. macam2 dugaan gak bagi jemaah wanita di mlm kedua nie. sebelum terawih, ada maklumat sket pasal acara bulan posa. mula jer solat terawih, mikrofon imam malfunction. nganga la kejap sebab tetiba jer makmum lelaki aminkan fatihah.... hahahahahhaha...
then dalam sunyi sebab x dgar bacaan imam tu,
tetiba..............................
'aaaaaccccccccchhhhhhhhuuuuuuuummmmmmmmm'

aku bersin ngan jayanya! sian jemaah wanita keliling aku.. ampun yer!

eeerrrrrr!!!!!!!! esk aku nk bawak mask la.. tp mana leh pakai! adeiii!!!!! camana nie???? aku alah abuk kapet tu!

16 comments:

Masy said...

hahahahaah ku bayangkan sume org amin, ko sorg je achum! hahaha

Zaidon said...

erm.. terfikir juga apa yng Masy cakap tu.. :)

momentinlife said...

hurmmm... bwk sejadah sendiri beb! aku pun akn bersin2 klu karpet berhabuk.. =)

zonaku said...

masy & zaidon:
ampeh korang nie!

momentinlife:
a'ah kan... aku x penah terpikir pun nk bawak sdr.. biasa aku pakai y ada jer

AZANI said...

selamat beramadhan zona

zonaku said...

azani:
sama yer

HEMY said...

aaaacchuummm..pastu ramai2 tegur..amin la nakkk..ahahahaha

Yunus Badawi said...

ko jgn sebarkan H1N1 pulak ya

Jard The Great said...

ehehe.. lawak komen YB...... ko sihat kan? kan?

zonaku said...

HEMY:
cesssss sungguh!

YB:
ok!

jard:
syukur... sehat nie.. cuma alah jer nie.....

Yunus Badawi said...

Alhamdulillah ko sihat.

Ko masuklah contest jard tu. Ramai nak tengok muka ko hehehe

adibah said...

nasib baik takda yang melatah terkejut.. hehe

zonaku said...

YB:
uikss..segan laaaaa... aku kan pemalu!

adibah:
hehehehee, aku risau tu gak!

John Iverson said...

Alhamdulillah... di bulan yang mulia ni kita bnyak kan ibadat... kerana kita sayangkan Allah... bukan kerana bulan ramadhan... Bt the way, anda dijemput

http://sarshiverson.blogspot.com/2009/08/jemputan-khas.html

eddie dewanaga said...

hehehe... Alhamdulillah, nasib baik tiada cairan yg tertinggal tergantung tepi idung tu...

zonaku said...

john:
insyaallah.. ada kelapangan dan tiada aral.. bakal ku penuhi undangan itu

eddie:
huhuhuuhuuuuuu.. kijammmmm!!! ini bersin alahan la... bukan selesema!

Followers