About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Sunday, November 2, 2008

mungkin korang y slalu baca blog aku nie paham
aku mengalami peristiwa y mmg x penah org minta
dan
dalam keadaan nie
aku amat ssh nak sesuka ati bercerita

sedikit keperibadian aku...
aku x suka bercerita n meminta2 dr org...
esp bila ada y buruk terjadi dalam hidup aku..
x kira siapa y salah
dalam erti kata lain,
aku x pandai meminta tolong

semua kesedihan aku,
aku simpan sendiri...
aku telan sendiri...
aku tangisi sendirian..

susahkan....?
dulu aku penah mengalami y lebih teruk
kali pertama
bukan salahku...
amat ketara bukan
namun aku y menanggungnya
dan
aku selesaikan sendiri

tangisan aku bergema setelah semuanya selesai..

kali kedua
akibat kelalaianku,
jua terjadi dalam keadaan aku dlm kekurangan kewarasan akal
aku insan y serba kekurangan
kurang daya menahan dugaan

tapi,
salahku y ketara adalah sikapku y x pandai mengadu
x pandai meminta tolong
disebabkan ini
aku mengalami lebih byk tekanan

y mengetahui dari bicaraku sendiri telah ku wajibkan berdiam diri
jangan buka mulut walau dalam bualan kosong
akibatnya aku dipersalahkan oleh semua org
aku lebih sanggup begitu

jangan ditanya
usah disoal
biar didesak
sampai kini
kisah ini terkubur, kaku, beku

namun,
kekal subur di lubuk hati




dan...
tangisan aku masih sendiri...........

13 comments:

13may said...

hmmm....

aku doakan baik baik ajer untuk ko...

tapi kalo ko perlukan teman...kami di sini sudi membantu :)

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

salam...

Salam perkenalan dari kite pada awak

mmg byk dugaan ..
tanpa kesilapan takkan kite dapat belajar dan memperbaiki apa yang patut..
jadikan ia satu teladan ...

andai perlu teman, buzz aje kite ...
**kekdg kite kena luah tapi tak semestinya semua bukan, cukup sekadar melepaskan apa yang patut**

till C U later K

Ungku Nor said...

adeihhh..
font awak..

nak kena pakai kanta pembesar hehehehe

Mr PenyuBiru said...

err..naper ni? pasal ko tak dapat jadik top 1 komentator kat blog aku ke? isk..isk..rilek aa.. bulan ni ade lagi.nnt aku disqualified ad3ck ya.hehe..

ad3ck said...

awat kecik ngat tulisan hang neh. susah nak baca ehehe. amboi2 punye. ngata ku kat sini igt ku tak jumpa laaa????

theconfused said...

cehhh.. ayat memujuk incikpenyu.. sungguh tak tahan..

hahahaha... sudahlaaa makcik..

tghr nih kite pi makan kat tepi longkang okeh.... duit hg kan byk kat aku.. hahahahahah

ehh.. aku nak diet.. hahahahah...

zonaku said...

13may:
trimas...

kitepunye:
trimas...


kakUngku:
adei.... sapa soh susah payah???
x yah baca jer.. bkn best punnn..

tp trimas sebab nak usaha baca gak...
kembang kempis idung i y comel nie..


encikpenyu:
xla....
sakit jiwa ja nie...



ad3ck:
kalau ada ikhtiar n niat nak membaca.. uasahakanlah...
kalo x.. abaikan saja...


cikKonpius:
huh.....??/
aku lupa............!
nak nak nak....!

en_me said...

siannyerrr.. kannns

Jard The Great said...

wow... menusuk kalbu n3 mu ini..

hehe..

salam singgah dari ku..

ku nak bace n3-n3 seterusnyer.. hrp tuan blog tak kisah k?

=p

zonaku said...

en_me:
tq


jard:
sudi²kanlah...
xder y menarik pun...
kisah manusia biasa jer....

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

sume benda mmg lg bagus tanggung sendiri..certain bende lg bagus share..

oh ya..kecik sgt la tulisan..menangis sendirian aku baca..hehe

zonaku said...

anul:
buat la cam kakungku...
pakai kanta pembesar

syah shah said...

kadangkala, orang takkan faham apa yang kita rasa, malah menempelak lagi adanya... buatkan kita rasa, baik lagi sendiri yang menanggungnya, tak perlu libatkan sesiapa...

mengadulah dengan Allah, insyaAllah hatimu kan tenang...

Jangan serabut sangat ye? ramai sebenarnye yang nak berkongsi rasa... tapi, ambillah masa, kenali mereka... :D

Followers