About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, August 11, 2017

Memuah Raya 2017

 Ok, Mood nk update blog elok harini sebab aku sangat stress, so need to write up something to enable me to move on.

Lunch sebeum balik : Ikan keli cilipadi, masak lemak itik salai, telur dadar petai, kangkung goreng & tempe goreng


Since Mei 2017, seawal - awalnya, macam2 berlaku. Ini semua membawa ke kesibukan yang berpanjangan sampai sekarang. Kiranya tahun 2017 since january aku x pernah x busy.

Nak berjumpa #Memuah, bukanlah satu urusan yang senang, tapi syukur, kami sentiasa berusaha untuk berjumpa. Bila ada proposal gathering ja, seboleh mungkin kami akan usahakan untuk semaksima ahli akan hadir. Moga ukhwah kami ni sampai ke syurga. Kata orang, sahabat yang baik2 akan membawa kita ke arah kebaikan. Setakat sekarang, memang ini yang kami amalkan.
Bab membahan dan bergelak ketawa tak perlu di perkatakan lagi.. mendapat la kalau silap sikit, but semua x simpan lama dalam hati. ko jadi bahan gelak harini? esok ko pulak gelakkan yang lain. Dunia ni berputar, bila kau di atas, nikmatilah kegemilangan, saat di bawah redha..

Setelah Memuah Iftar berlalu dengan kehadiran minima, kami decide untuk berjumpa sekali lagi. Dan Wafa' dengan berbesar hati mempelawa kami berhimpun d rumahnya d Bahau. Memula aku niat nak amik ETS terus ke Gemas, tapi x jadi, maka ke KL Sentral saja.

Rezeki kan.... dr KL Sentral, another friend fetch me, a blogger too, also officemate. Kami ke pejabat lama untuk berjumpa kawan2 lama sat, sementara menunggu Masy & Anne amik kek. Ya, kek besday wafa' n aku. Keknya adalah pilihan diorg, dan as requested by Wafa', as long not chocolate, walaupun chocolate cake is my fav. DAN.. kek tu SANGATTTTTTTTTTT SEDAPPPPPPPP! TQ masy & anne.

Sepanjang jalan ke Bahau, memacam la kami nk beli n makan. 2 kali je berenti, sekali  beli coconut shake, sekali lagi beli ITIK SALAI! dengan dodol cair faveret masy n anne, yang lupa nk dimakan n tertinggal di sana. Pastu terbaca signboard 'Noneh Kocak'. Jenuh la memikir pebenda la tu. Bila sebut, terus aku n anne gelak giler... baca rasa pelik, sebut baru paham.. silalah sebut ye!

Kami y paling awal sampai. diikuti sepul, then keri n anul y membawa jard. Cukup la korum kehadiran memuah walau x lengkap. It's OK.

Makan2 dengan riang ria sebelum bergambar. kadang2 rasa matlamat kami bila berkumpul raya or iftar ni lebih kepada nk bergambar sesaja. DAN aku pulun pakai baju kurng siap2 dari Penang tau!. Kul 4 pagi bersiap pakai baju kurung sampai ke malam, dah tgh malam bari aku mandi n tukar baju. lebih kurag 20 jam la rekod aku berbaju kurung kali ni.


As usual... bila berjumpa ja.. meriah sakan.. kai memang dari latar berbeza, namun kami sentiasa gembira bila bersama. Pic lompat kali ni sangat huru hara. Counting semua ke laut. Owh, menu paling sedap kali ni is nasi minyak pink. aku mmg ulang2 walaupun aku sebelum ni reduced rice intake, but aku ulang paling siki 4 ke 5 kali tah.

Itik salai y dibeli tu jadi lunch kami the next day sebelum balik ke rumah memasing. Tq anne sudi masakkan masak lomak. kalau x der anne, mampos aku kena paksa memasak. Mana aku reti!

Pagi ahadnya, kami ke pasar batu kikir.. ala yang lagu 'batu kikir jambatan bosi.... gulai udang sebelanga...' (betul ke sebelangan liriknya?)

an bergambar la d jambatan bosi tu jugak sekeping. Kat situ aku syokkkk tengok ada siput sedut, kalau la aku balik ngan ets ke driving ke, harus aku beli tu. tapi x kan nk usung siput y hidup2 tu naik flight? Jenuh nk mengutip satu kapal terbang kalau dia merayap.

Then aku notice semua ikan yang di jual di sana are ikan darat.

Balik tu wafa duruh aku kelar n bersihkan ikan semilang.. dah siap aku belek2 dan hairan, mana datang lak ikan semilang?? Semua ikan darat ja tadi, MAYBE la aku  tak nampak ada jugak ikan laut. Dlm kereta otw balik ke airport, bila KERI tanya, baru aku perasan that is IKAN KELI. Sejenis ikan y aku x pernah pegang. makan pernah, but agak geli sebab ikan keli n haruan aku mentally kategorikan as ikan geli. OMG!!! hahahahaa.. TQ Wafa'! Ko buatkan aku atasi kegelian aku. Tanpa sedar!
hehe...

Jom Layannnn gambar2... owh, pic2 yang aku update kat mukabuku, kawan2 aku kata ketara suasana keriangan. Orang yang hanya memandang tanpa kenal kengkawan memuah aku megakui gambar2 kami menyebarkan senyuman dan rasa happy.



senyuman ikhlas n happy.. muah muah



hummingbird cake.. sedapp.. aku ulang SEDAPPPPPPPP

actually my 4th cake for this year's bday
pergi bergambar kat sawah yang 7 minit 'je' dari rumah
berlatarbelakangkan rumah
macam2 gaya dah,, tetap x menjadi


gigih tau atur kereta belakang tu

kannnnn kata dah pic x jadik

terbukti kannnnnnnnn

memuah ladies.. stay gojes semuaa

wafa y snap. senyum saja, but this is the one y kawan aku kata nampak aura happy sesangat


nak balik dah.. sekeping bersama Ummi.. ada rezeki kami berkunjung lagi ya ummi & Wafa' & hubby. Terima kasih sangat2!

1 comment:

Masy said...

dah lama tak jumpe pastu dapat pulak makan sedap, mau tak happy ahahhahahaha

Followers