About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, November 7, 2014

Cuti2 Malaysia Season 3 2014-Episod 3

Balik, aku melayan tekak nk makan A&W float. Minat sejak zaman belajar lagi. Tapi semata2 float je y aku minat. Disebabkan bersama mak n family, aku belikan burger n fries jugak.

Malam tu, aku n mak amik turn tidur luar. Sebab maybe kami akan balik seawal jam 3 pagi. BIL3 kena masuk keja kul 6 pagi. Jenuh gak dia mencari orang ganti. Akhirnya jam 12 ke 1 pagi tah, dia kejutkan mak n gtau kata x jadi. Alhamdulillah ada pengganti. Aku x tau dia buat cemana. Moga semuanya baik2 untuk dia & rakan sejawatannya.

So, we have another day to spend together.

Bincang2, kami decided akan ke Kenanga Wholesale. Salah satu ayat yang sis2 bagi masa dalam discussion tu, 'p sana boleh bankrap oooo'... Tapi sebulat suara mmg ke sana. Kami gerak dulu sebab Farah n Faris belum habis lari lagi di Stadium Shah Alam, Bro3 pun kat sana jadi penonton.
sampai jugak ke sini

Sampai ja, kami park n cari tempat makan. Foodcourt dia non-halal. Tapi since kami  (baca : aku) dah belajar dari kesilapan Garret popcorn, makanya, search je la lokasi makanan halal kat situ. Ada masak lemak siput belitung, sedap makanan kat kedai tu. Menu orang kampung. Ulam Cafe memang tidak mengecewakan. Then, sis3 n BIL2 beli KopieSatu. Good one for local brand. Then sambil2 menunggu ketibaan rakyat jelata yang lain, mak dah sesiap rembat 3 helai blouse. Hehehehe... aku lak dapat 2 blouse gak. Qaseh dapat few pants yang berharga 2 hengget. Then bila diorg sampai, kami shopping tudung n shawl pin. Dan juga lagi 2 -3 helai blouse Kami sekadar jalan2 di satu dua tingkat je. X larat nk jalan jejauh. Bukan apa, ramai, kawasan luas, ditambah dengan rakyat yang suka berlari2, adalah lebih baik diminumumkan risiko hilang rakyat. Juga faktor keselamatan poket.
Budak nak belon
Masih nak usaha dapat belon
DAPAT!!!!
Nak lagi.........!

Masa kami nak balik tu, berjumpa semula ngan Sis3 n BIL2 n Qashif. Rupa2nya diorg anak beranak buat acara pecut ligan anak. Qashif letak saja, terus mencicit lari, jenuh mami n abah bergilir kejar. Patutla aku tgk BIL2 berpeluh sakan, padahal idak le panas pun kat sana, kawasan ekon kot, orang pun x la ramai sangat. Rupanya berlari sana sini kejar hero. Rasanya masa kat Ikea &Jakel x seteruk tu Qashif melarikan diri.
Masa di Ikea

rasanya sebab ada few area blh main2, so Qashif x la bertindak melarikan diri masa kami shopping di Ikea

Balik, kami beli karipap gergasi area kuala selangor tu, dekat2 ngan cendol bakar. Pun x sesedap karipap Ikea.

Sampai rumah, kemas2 barang le apa lagi. X mo p mana dah. BIL2 belikan sate yang kami makan sedap mlm sebelumnya plus few items dari pasar malam. Apam balik besar di pasar malam tu sedap.

Kami tido awal, sebab esok paginya, betul2 kami akan balik jam 3 pagi. Semua sekali gerak balik awal.

Kat area mana tah, kami bergambar guna kamera AES. Aku ada nampak dalam waze, tapi x la aku buka mulut sebab risau BIL3 terkejut tetiba aku bersuara sebab sblm tu aku lena. Dan aku x sure dia speeding pun. Lepas kena, kami alertkan Sis2. Sampai Kampar elok saja masuk Subuh. Lepas setel apa semua. Kami berpecah.

Then, masa nak sampai kat RTC, aku n Sis4 berbincang nak masuk or tidak. Then terlepas simpang. Bincang2 kami berdua, decided untuk ikut Sis2 ke Cameron. Masa nak tanya mak, mak tengah lena, so, decision kami berdua je la.Konon biar mak jaga ja, dah sampai Cameron. Surprise!!!! hahaa.. konon ja kami ni....

Gtau Sis2, then jumpa kat stesen Petronas Simpang Pulai sebelum gerak naik. So, mak jaga masa tu & kami refresh apa semua kat situ.

Kami  bfast kat Cameron pagitu, then jalan2 sket. Kami balik, Sis2 check in hotel Raibow sekali lagi. Dari RnR Sungai Perak, aku take over stereng n drive. Kesian kat Qaseh, dah seharian dia duduk ngan Tok Mek n aku, blh tgk je mama dia driving.
Harusla kannnn

Qaseh mata kelat2 lagi.... 
Lena lagi itu kici. Bunga tu memang menarik sungguh.

Kami sampai lebih kurang kul 6 petang. Melampau kan? Orang lain drive dari K.Selangor ke Penang dalam 3-4 jam ja, kami sampai melebihi 12 jam.



another color

Info pasal bunga high heels tu

Rasanya sampai December kami dah x ke mana2 kot. Tapi sehari dua ni, dengarnya mak sebut2 nk ke Vietnam/Korea. hahahahaha..... X pun katanya, dia p umrah ngan Sis2 n BIL1, rakyat tinggal, aku balik keja baru amik semua dr rumah Tok Mami diorg. Pucat rakyat bila dengar kena duduk sana, bukannay heran mak ayah nak ke Mekah, lebih kepada cuak nk duduk ngan tok. hahahaha...


macam2 gaya!



farah n Faris.... Senyuman Faris sanagt manis.... 


comel nye la hai moncong tuuuuu





No comments:

Followers