About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Saturday, November 8, 2014

Muhasabah Cinta : Kegilaan Terbaru

Daily habit, as much as I can, aku akan cuba untuk biasakan diri layan doa, zikir, bacaan AlQuran dari youtube tiap pagi. Sambil2 buat keja of course. 

Dan suatu pagi minggu ni, aku buka playlist siapa tah, yang ada nasyid tanah ini milik kami, then terus terdengar nasyid yang diterbitkan oleh InTeam Records ni. Bertajuk  Muhasabah Cinta, dendangan Edcoustic, available since 2012. Dah 2 tahun baru aku kenal. It's OK, better late than never. 

& as kegilaan terbaru, aku layan tetiap hari sepanjang minggu, berulang2 sepanjang masa. Aku mmg blh layan style gitu. Masa jumpa lagu  dendangan Stigam pun sama, cuma x syer di blog saja. Layan kuat2 di earphone (setakat kuat yang blh dengar je la, block out other sound), sesapa nk masuk office xder access kira kesian la ketuk pintu. Harap pada other officemate untuk buka la. 

Bos nak panggil pun susah, kerap la aku belek cermin pandang belakang aku atas meja tu. Just in case dia keloi aku x dgr. 
see.. dia tgh meeting


ini official clip nya.... yang aku layan... aku dengar bukan focus tengok. masih belum tengok full lagi sebenarnya pun. 


Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu

Tuhan baru kusedar
Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu

Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doa ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku

Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini, Ya Illahi 
Muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doa ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku

Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini, Ya Illahi 
Muhasabah cintaku

Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung doa ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku

Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini, Ya Illahi 
Muhasabah cintaku
Sumber

::insyaallah ondway berjumpa my memuah untuk weekend escapade at pangkor::

2 comments:

Nastyna said...

hahahah boleh yer letak cermin pandang belakang kat atas meja kerja lagu tu.. memang payah la nak main sergah sergah u lagu ni.

zonaku said...

Nas:
kene letak sbb senang terkejut. Ini untuk alert bila dia panggil ja, dia suka panggil nama tapi ngadap screen. kalau bos2 lain y datang dr kiri, tetap x perasan gak.

Followers