About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, June 11, 2014

Menaip, menulis, mengarang......

Some Will, Some Won't , So What......????? NEXT!!!!!!

Masa berputar, musim berganti..... kita masih kita. Perubahan yang kita warwarkan, ada yang benar2 berlaku, ada yang sekadar H2TA.

Semuanya bergantung pada apa tindakan kita.

Enough melancholy.

Mei, bulan yang banyak keraian. Kini dah bulan Jun, bulan kelahiran aku. Dan jujurnya, ada satu impian aku yang macam x akan tercapai ikut tetapan masa aku, terpaksa dilanjutkan tempohnya. Ini kerana impian ini melibatkan manusia, yang mana aku tak punya kuasa kawalan. Aku redha, dan tetap berdoa untuk lanjutan masa yang tidak lama. I am short of time.
Us
Khusyuk Faris perhatikan brader tu buat sand art

Awal Mei, kami sekeluarga ke Langkawi. Tunaikan hajat mak nk ke sana sebenarnya. Kebetulan untuk anniversary ke 10 perkahwinan sis2, diorg nk honeymoon, sekali as biasa, bila dipelawa, maka dari satu keluarga asas melarat ke semua keluarga besar. Bro1 balik Penang sebab dia MC sebulan disebabkan eksiden. Sis3 dr KL fly straight jumpa kat epot Langkawi. Aku y beria2 nak amik feri pun last minit beli tiket flight ngan Bro1. Kami bertiga, Sis2 sekeluarga dgn Sis4 n Qaseh n mak, then Sis3 semua amik flight berbeza. Kebetulan bday mak ke 67 hari kami bertolak ke sana. 2 beradik ja y x ikut, Bro2 & Bro3. Makan minum di sana disponsor 100% oleh mak. Lelain semua sendiri2, hotel & keta syer bayar.
Big Sister, big brother & litte sister

the Q cousins : Qashif n Qaseh
going out for day 1. Tema biru. Baju ayah n mummy x nampak sangat
x sabar2 nak balik... lambat betul aircraft tu nk parking

Then balik tu, kami ke Cameron Highland pulak. Projek ni Sis3 x join. Kami pergi 2 kereta ja. Aku yang sakit perut teruk sehari sebelum kejadian pun layankan jugak. Sempat la juga jumpa amik salad n tomato dari Wafa. Tapi kelakarnya trip Cameron ialah semua on super fast mode. Pegi ladang strawberry, sampai, beli buah n aiskrim trs turun. Pegi pasar pun camtu, sampai, park n beli. Terus blah. Then ke ladang cendawan tu, pun sama. Ke Lavender Garden pun. Singgah ke tea house ja lama sket, sebab minum teh. Aku dicadangkan minum chocolate tea, x sedap. Maybe sebab perut aku x elok lagi. Then singgah jugak ke chocolate place tu, the only place ada jual lavender jam. Adik2 aku beli strawberry vinegar kat situ. Last singgah tepi jalan tengokkan barang rotan y orang asli jual tepi jalan.

SIL1 punya bunga

Lavender Jam. 3 botol kecik2 RM10

Masa mlm tu, tetengah malam tu aku tetiba dengar suara sayup2.. rupanya Sara turun ke bawah ke kedai tepi Rainbow hotel tu. Mersik sungguh suara dia, aku d tingkat 8 tingkap bertutup pun blh cam. Hahhahahaa..... owh ya; pilihan kami adalah rainbow hotel sebab ada lif. Mak x larat naik tangga, Bro1 punya injury pun x memungkinkan dia naik turun tangga dengan aktif.

Dalam singgah sekejap2 tu pun, banyak juga barang y dibeli.
Sampai ja rumah, SIL1 terus mulakan projek hiasan rumah dgn bunga segar.

Bro1 balik Johor few days before MC dia ended.

Ini summary ja untuk Famili holiday kami di bulan Mei 2014. Macam over lak pegi holiday ramai2 berturut dalam sebulan. hehehehe... kami mmg suka jalan2 ramai2.

Kisah full ada dalam draf mode lagi..... Kot rajin, aku publish lepas siapkan. Kot x, ini jelah.....


No comments:

Followers