About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, April 8, 2011

Darah....

bulan lepas atau bulan sebelumnya.. ada acara mengutip derma.. bukan barang atau wang ringgit mahupun dollar... tapi sesuatu yang lebih berharga, juga berbahaya...

usai makan tengahari, kebetulan masa itu penderma tak ramai, jadinya aku dan teman sepejabat sepakat mengambil peluang menderma.

test darah selamat kali ni. saat menderma pulak kacau.

akak tu prick saja, dia p using n panggil MA, datang terus off, semua dalam masa x sampai 5 minit, ker lebih kurang 5 minit jer. then dia bertanya selalu kah aku menderma? pelik aku tengokkan airmuka dia. tanyanya lagi, tiap kali menderma lama atau tidak. seingat aku, dalam 10 minit saja aku dah mula kembali bertugas. tapi kalau aku malas, lepak la lama sket atas katil.

dan, terus aku disuruh baring n jangan bangun2. katanya darah aku terlalu laju. risau aku pitam kalau aku balik ke pejabat. sudahnya aku di suruh berbaring & berehat lebih kurang sejam di situ. kerja tengah byk tu di pejabat. cuak saja aku n kawan aku. Alhamdulillah, tiada yang buruk berlaku. lebam pun x ada. pitam pun tidak.

ya, andai kata ada di kalangan kalian membaca dan peluang kita beraktiviti bersama banyak, pesan aku satu saja, andai ada kemalangan melibatkan aku mengalami pendarahan, ingat, aku mempunyai masalah pembekuan darah. serius atau tidak, aku tidak akan pastikan. dan aku memang elakkan dari sebarang kecederaan. tapi, itulah, ketentuan Ilahi, kita tidak dapat menjangkanya.

10 comments:

PnConfused said...

huuuuuuuuuuuu....


aku dh lama xmenderma... keh3

take care lah weh

zonaku said...

sejak balik sini, baru dua kali....

aku lum feel ngan PDHPP la wei... petugas kurang ramah mesra cam PDN. mungkin x kerap berjumpa kot. n katil x best!

Masy said...

aku tak penah. darah aku jenis ape pon x tau. wakakakaakakaka

zonaku said...

masy:
hehehe... ko kan spesis takut jarum!

Ku Tak Sempurna said...

jarum jahit aku tak takut

tapi jarum yg tu... errrr

zonaku said...

KTS:
hehehe...

Miecyber said...

Dah lama saya tidak menderma darah...

Tandas segera

zonaku said...

iya????

apa lagi.... cari la peluang menderma.. segar badan!

kalau dah pernah menderma, mmg seronok cari peluang menderma lagi.

DrSinga said...

laju??

ko makan apa ??!!

zonaku said...

nasik la...

dah mmg semulajadi dari kecik mmg camtu....

Followers