About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Thursday, September 30, 2010

salam

kisah di pejabat

sesambil menggunakan mukabuku secara limited (baca: x boleh chat jer pon, lelain boleh) ada yang ingin berkongsi ilmu

Alhamdulillah.. ilmu walau sedikit, sampaikanlah..... moga bermanfaat...
Dah katanya diri seorang pemikir, meminati ilmu, syukur


tapi, andai amalan aku dipertikaikan, padahal diri bukannya dari golongan bijak pandai, terlatih, penuh ilmu di dada, jauh sekali alim ulama, hadis sahih pun tak dapat dipastikan, apatah lagi menghafal dan menghujah secara berhemah

layak lagi kah????

semua yang dibawa berbahas adalah semata2 pembacaan secara langsung dari internet, dimana tidak dapat dipastikan sumbernya....

diri sendiri tidak dapat menghuraikan walau yang seringan2 hujah...

lagi mahu membicarakan mengenai benedict order?????

bimbang dalam keghairahan menunjuk diri itu berilmu, terus jadinya menyesatkan diri sendiri dan teman2,

jangan sampai terpesong akidah sudahla... bincang lah ilmu yang ringan, yang tidak menyentuh hal hukum dalam agama...


**peringatan untuk diri juga**

senarai barangan bakal di kemukakan selepas ini

12 comments:

Masy said...

biasak laa tu.. kadang2 tu mmg jenis x reti ape, tp cakap je mcm terer - kasik mber2 kagum.

julietchun said...

sebab tu aku selalu merendah diri, memang aku rendah pun,hiksss.

Yunus Badawi said...

itu sbb aku tak nak citer pasal agama secara langsung kat blog aku. Aku ni bukannya terer agama w/p aku cuba menjadi hamba Allah yg baik.

Kiranya aku ni lebih tinggi sikit dari juliet hehehe

zonaku said...

masy:
pentingkah semua itu???? mungkin priority kita berbeza kannnn

zonaku said...

juliet:
itu diri rendah......

zonaku said...

YB:
hehehhee...

cubaan menjadi Hamba Allah yang baik adalah terbaik...





.
.
tapi ko n juliet x leh lawan kerendahan aku.... muahahahhahaaa

ber_u_wang said...

orang yg berilmu tidak riak...cool aje

gadisBunga said...

tapi kdg2 kalau nampak org yg berhujah tipu tu melampau sgt, kite bidas juga la. geram...

zonaku said...

ber_u_wang:
tau x pa...


gadisBunga:
sekadar nk berhujah berdasar apa dia jumpa di internet..... entah mana2 sumbernya

Ku Tak Sempurna said...

kenapa kawan2ku tak pernah citer hal2 camni??



.
.


.
.

ooo.. citer gosip artis lg best

hikssss...

syah shah said...

benedict order? aku tatau...


egg benedict aku tau laaa... Hehehehehhe :P :P :P

zonaku said...

kts:
jangan samapai mengumoat tauuuuuuu......



hehehheee........

bincang jenis n corak sulaman kan baikkkk


syah:
ko bukak jer kat FB, pasti ada....

Followers