About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Tuesday, August 25, 2009

Kamelia

mudahnya seorrang lelaki (dalam persoalan hati/cinta)... curahkan kasih sayang, kemudiannya mohon dilupakan dengan alasan x mahu kekasih hatinya (baca:isteri) terluka, tahu perbuatannya. pada wanita itu, dikatanya tegar, kental, hebat sebab akan mampu bangkit dan mencari kekasih yang lain. mudah benar menjadi lelaki bukan? yang hebat x layak buat mereka sebab mereka perlukan wanita lemah untuk disayangi dan dilindungi. sesekali, rasanya, rugi juga seorang wanita menjadi hebat kerana lelaki x akan mampu menyayangi mereka. itu ego makhluk berjenis lelaki. buat lelaki di luar sana, maafkan coretan ini, cuba selami lirik ini dan nilaikannya dari sudut wanita bernama kamelia itu........

Kamelia maafkanlah aku
karna ku tak bisa
temani tidurmu

Kamelia lupakanlah aku
yang ngan pernah lagi
kau temui aku

kau wanita terhebat
yang pernah singgah di hatiku
kau wanita yang tegar
aku mohon lupakanlah aku

sudahlah jangan menangis lagi
ku rasa cukup sampai di sini
mungkin di suatu saat nanti
kau temui cinta yang sejati

sudah cepat lupakanlah aku
jangan pernah ungkit masa lalu
ku takut kekasihku pun tahu
kau pernah menjadi simpananku

Kamelia........

kau wanita terhebat
yang pernah singgah di hatiku

sudahlah jangan menangis lagi
ku rasa cukup sampai di sini
mungkin di suatu saat nanti
kau temui cinta yang sejati

sudah cepat lupakanlah aku
jangan pernah ungkit masa lalu
ku takut kekasihku pun tahu
kau pernah menjadi simpananku

sudahlah jangan menangis lagi
ku rasa cukup sampai di sini

ku takut kekasihku pun tahu
kau pernah menjadi simpananku

Kamelia........


~aku sukati jer tukar pada ejaan Kamelia, bukan Camelia~

13 comments:

momentinlife said...

hurmmm aku la tu kamelia..

muehehe

Zaidon said...

wau.. Wafa adalah Kamelia ?? :)

syah shah said...

memang owh orang laki nihhh...

Erina Asmawani said...

cintahati nye peberet song..bak kate dia suka lagunya je, bukan liriknya..
1st time aku dgr ingat artis malaysia nye lagu..wuwu

INTAN said...

erkkk

xiiinam said...

Aduh....

Tentu sakit Kamelia itu.....



Kasihan amat...

Yunus Badawi said...

Apa punya lelaki dah. Berani buat tak berani tanggung hehehe

eddie dewanaga said...

cari lagu Sejuta Wajah oleh Sweet Charity, mungkin bisa menggambarkan persepsi berbeza...
selamat berbuka puasa!


"Dinginnya hari itu
Dalam gerimis suasana
Ketika cahaya malap
Dalam pelukan rindu
Menatap sejuta wajah

Bisik peluk hawa itu
Sedih merayu di hatiku
Ke mana dikau sayang
Lelah terbaring maya
Mencarimu tiada

Keluhan hati ini
Ku takut akan luka lagi
Terbayang sejuta wajah
Mana oh manakah dia
Inginku bersamanya

Indahnya hari ini
Mengejar bayangan wajahmu
Apakah aku lupa
Kamelia telah tiada...
Kamelia telah tiada..."

zonaku said...

momentinlife:
ko biar betul?

zaidon:
aku pun kelu nie!!!

syah:
yup, men!

zonaku said...

erine:
aku memula mmg layan jer... tapi sesekali bila dengar lirik....... hhaaaiiiiihhhh!!!!!!!!

ini dr irwansyah la...

intan:
naper?

ckLah:
tu la...... kamelia, sephia.. sama sahaja

zonaku said...

YB:
aku x penah jumpa lagi lelaki y berani tangging... semua pengecut camni laaa... x berani amik wanita hebat takut kalah!

eddie:
bro, lagu tu sekadar kehilangan seorang kekasih... biasa saja... ini kes berbeza!

adibah said...

Zonaku,

lelaki macam ni jadi bahan gelak aku jer... takyah nak menipu@bagi alasan tadika 3 tahun..!

zonaku said...

adibah:
hehehehehe.... keterlaluankah bila dikata dayus?

Followers