About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Sunday, August 30, 2009

enjoying my day

well... sampai rumah mlm td, kwn aku y amik d stesen.. trs balik rmh... sbb mak msk laksa.. n dia ni mmg x malu sgt ngn famili aku, msk jer, salam mak aku, trs tny apa ada... hampeh.. dia dulu2 senduk laksa sementara aku nk bukak tudung letak barang apa sumer....

rakyat jelata keluar, x der kat rmh. sampai jer diorg, faris dah usha aku pelik... pegang jer, keluarla suara syahdu tangisannya.. ampesss itu butak... farah lak, mcm2 ragam. dia punya nk tunjuk dia mewarna sampai x benarkan aku tido. dipaksa menunggu dia mewarna.... kene bantu apa yang patut.. picitkan watercolor dia.... letak air.. bagi dia kaler.. dia ada tanya aku pandai lukis ayam x.. seb baik x kene paksa.... ayam???? orang lidi pun lum tentu aku lukis blh jadi rupa orang lidi, inikan pulak ayam.. x dapek la sayang oi...!!
nunggu ayah dia balik nk lukis ayam jer dah satu hal... aku nk tido dulu n nk ajak dia mewarna time sahur, skali dia ungkit aku dah janji ngan dia nk tgk dia kaler-kaler.... adeiiiii....... ayah dia balik, x jd lukis ayam sbb nk tgk Man U lwn apa tah, lukis keta jer... seb baik... sbb aku dok bayang, kalau ayam.. jenuh aku nk kerah otak nk bg ayam tu kaler apa.... silap2 jadi ayam pelangi dpt kat aku... hehehehehehe

siap kul 1.30.... trs tdo..

bangun sahur, dia x mo bgn. mak msk kari telur ikan, sayur sawi, ikan kering.... hehheheheee.. 1st time aku bangun sahur n bersahurkan nasik... slalunya just minum air jer dlm bilik, x trn dpr pun... bawak bekal air masak sesiap dlm bilik...

bgn pagi, mummy dia nk ke giant bl brg nk msk, so dia di pass pada aku.. kemain lg, mandi ngan aku, gosok gigi, pilih baju, sumer kepit aku.... faris lak, dah kene tinggal, mau lak kat aku... letak dlm kurungan dia pun nangis2 hulur tangan kat aku minta angkat.. ilang sombong dia.. hehehehheehhe... aku nk mandi pun x senang....

so ari ni, aku buat kuih aku, sis2 buat shepherd pie.. yer ke eja camtu???? and jap lg nk buat roti jala.... mula2 kuih aku x jadi, melekat, x mo tanggal dgn cun, rupanya lupa letak telur... pie menjadi dengan jayanya.. dan farah puji aku pandai masak!!! yeay!!!!!! itu budak mmg pandai bodek!

so sekian laporan aku dr kampung.... aku x online sgt, sbb itu butak pastu gayut kat meja kalau nampak org pakai laptop.... lgpun sis3 bw laptop msk bilik dia kat atas.... lyn barn buddy gak kot..

9 comments:

HEMY said...

bawak la roti jala utk aku skali..heehe...bawak time buke ramai2...ekeekekeke

zonaku said...

roti blh jer... kuah korang carik sendiri... blh???
ehhh.. tp kan.. aku x der acuan la kat bangi...(alasan)

eddie dewanaga said...

mak dah sihat..?

Mr PenyuBiru said...

roti jala tu bleh buat menjala ikan tak? hehe

patungcendana said...

rajin kau buat kuih....:-)

re: sama la nasib kereta kita...huhuhu...

AZANI said...

bagus..boleh buat mnantu nih...

Yunus Badawi said...

Ko pandai tak masak laksa mcm emak ko punya tu? kalau pandai bolehlah buat utk kami hehehe

momentinlife said...

ha sudah... byk org pesan mkanan kt ko.. haha

zonaku said...

eddie:
alhamdulillah dah...... itu y dia sakan masak tu..

encikPenyu:
kene tanya mak

patung:
hehehheeee.. igt aku sorg jer...

azani:
????? iyer??? heheheheheeee.... mak mmg la dah lama jadik menantu....

YB:
aku masak sdr???????? ko dah sedia msk spital????

momentinlife:
tu la.. gabra aku nie..... aku takat tolong jer kat dapur.. nk buat sdr mmg la kegagalan yang nyata.... hehehehehehehee

Followers