About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, April 8, 2009

Mimpi!


kisah 1:

korang penah mimpi? malam minggu y lepas, aku sedang sedap lena... tiba²;
'PAP!'.... dan; 'aaaarrrrrrggggghhhhhhh!!!!!!!!!!'

nak tau apa dia????
dalam sedap aku tido, tetiba ada terasa sesuatu menepuk bahu di sebelah kanan dan aku dipeluk erat!
aku amat terkejut & menjerit sekuat hati......... sampai terjaga!
kalau biasanya pengalaman orang y biasa kene 'tindih', diorang akan kata lemas n x leh bergerak... tp itu bukan yang terjadi.. aku terjaga sebab jeritan aku di tengah malam!

jam 3.20 pagi!
fuh! nasib baik x der apa².. disebabkan aku seorang y amat penakut; aku terkebil² sambil tutup muka ngan bantal sampai lepas kul 5 pagi.. nak lari ke bilik housemate,
segan!



kisah 2:

malam tadi, sedang sedap diulit mimpi, ada saja yang menyertai mimpi aku... akibatnya, aku bangun dengan deraian air mata lagi...
bukan sekadar dia wujud dalam mimpi aku kali nie.. di bawanya bersama racun berbisa itu!

kisah mimpi yang amat tidak sempurna!



kisah 3:

ntah apa mimpi dia malam tadi; datang seawal pagi.. di marah², di kecoh²....
sedangkan, tiada apa cela pun dalam perancangan yang ada.. andai tiada permintaan tambahan, jikalau aku memandai bertanya, akan di label aku sebagai suka mencari nahas..

bila buat dengan bijak, akan dikata menunjuk lagak, bila dibuat selayak permintaan, dikata langsung tidak bijak...!


mimpi kita memang tidak sempurna!

8 comments:

eddie dewanaga said...

sayang...
-pastikan diri itu bersih sebelum masuk tidur.
-ringan2 kan mulut itu membaca ayat kursi dan doa tidur.
-jangan terlalu memikirkan soal kerja atau apa2 problem hidup ketika ingin lelapkan mata.
-benda2 yg halus atau makhluk dialam lain itu juga hamba Allah, tak perlu takut keterlaluan kerana ianya cuma mainan minda.

*abaikan kata gantinama diatas itu kerana gua masih dalam pengaruh ubat batuk Breacol dan Strepsil yg agak maksimum...
:)

zonaku said...

ptt la....
dah hampir mimpi ngeri dah baca gantinama tu......

baiklah!

HEMY said...

kalau nk mimpi best..try bau benda2 yg syiok sblum tido..yg wangi..ehehe

julietchun said...

org kata jiwa kacau tu yg mimpi mengarut2 tuh. jgn mimpi kencing pastu bebetul ko kencing atas tilam dah ler.

syah shah said...

kisah ketama : aku biasa bermimpi, kemudian menjerit dan terjaga... tapi bukan mimpi makhluk-makhluk itu, lebih kepada aku mimpi aku buli adik-adik aku dengan dahsyatnya... Isk... teruk...

kisah kedua : aku juga pernah bermimpikan sesorang yang tak penah aku kenali, tapi amat aku benci... Dari sejak kecil lagi... Dan hingga sekarang, setiap kali aku terjumpa seseorang berwajah seperti itu, memang meremang bulu roma aku... TAKUT!!

kisah ketiga : Aku bajet malam tadi dia frust menonggeng, kene marah dengan pasangan atau pagi itu dia ditimpa bala tak sudah-sudah... Itu pasal mandom.

Faris Ibrahim said...

Salam..
Blogwalking..
Nice to meet u!
Kenal chekguBH yer?

Anyway,biasa kena tindih ke?
Gerun kan?

a Q r a m said...

kecoh...

emosi kuat sangat ni...ehemm..

13may said...

lepas mimpi nak kena mandi dak???

hehhe hehhe

Followers