About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, January 7, 2009

Kisah Hujung Minggu - Edisi Tahun Baru

Hujung minggu pertama aku di tahun 2009

Mula2 aku terjaga sebab terkejut. Kenapa alarm x bunyik??? Aku bukan letih pun semalam, y akan menyebabkan aku terbabas.. tengok² hari AHAD! Memangla alarm aku x bunyik.
Cessss...! Letih ja aku bangun sebab terkejut!

Anta sms kat Sis2, maleh nak jumpa dia. Bangun skali lagi, aku bangun dengan tangkas.. Sebab???
Kalau lambat, matahari dah tinggi, x sesuai nak mengemas...
Terus turun bawah, pakai sarung tangan, amik kerusi.....

Aku pun memulakan tugasan yang aku tugaskan pada diri sendiri.

Setelah tertonggeng², terjerit² lebih kurang tiga jam sensorang,

TADAAAAAA.....
(gambar gelap sebab aku snap masa dah maghrib, ari dah gelap n kamera tu hampeh)

Siap laman belakang aku bersihkan sensorang.. Aku ulang.. SENSORANG!
sejak aku pindah, ni baru aku jumpa tutup tangki tu. Dasat x aku..? heheheheeee
(kalau korang nak gelak, aku x marah sbb mak aku dah siap marah aku ari tu)




sian ibu ayam tu... aku tatau dia mengeram disitu... so, aku harap, laman y cerah nie x memudaratkan dia n telur²nya..
Sekian!

9 comments:

HEMY said...

takpe..rasanya takde biawak yg akan menghendap telur sang ayam

eddie dewanaga said...

tertonggeng2 dan terjerit2 selama 3 jam...???

lu terjerit2...???

ternampak lipan tanah atau cicak parit...???

anyway, nice job bebeh!

Ungku Nor said...

kesian sungguh ayam itu..awak buatkan reban utk dia je la hehehe

en_me said...

hingatkan alarm rumah tadikks.. ehehe

julietchun said...

Selama ni ko puas dok cari mana ler tangki hikmat tu yer,har..har...har

ubey said...

hehe. jgn la bdk2 tepi jalan lastik ayam tu

zonaku said...

anul:
biawak????? ker biar awak????
tadek nyer la ada biawak kat area tu tau!

eddie:
x la sepanjang masa, sesekali ja la... esp bila ada menatang itam tu naik kat selipar, y macam gonggok tu.. eeeiiii! geli!

kakUngku:
kalau ada papan n kayu mmg teringin nak buat, cam kat kampung... best!

en_me:
rumah sewa jer.. mana la nak pasang alarm bagai!

juliet:
pandai la pulak ko kali nie...

ubey:
xder budak2 main kat situ....

Mr PenyuBiru said...

ayam tu seekor ibu mithali rupenye.hik3..

zonaku said...

encikPenyu:
errrrr... ayam n penyu cakap bahasa y sama ker?

Followers