About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, January 2, 2009

2009



Selamat Datang!

Aku ingatkan aku mampu meninggalkan dunia blogging buat sementara waktu, malangnya, ini adalah lapangan di mana aku boleh menjadi diri sendiri dan kadangkala menjadi orang yang aku sendiri tak kenali. Escapism aku!

Sambutan tahun baru??
Kisah² sambutan tahun baru aku? Ada tragis, ada tangis, ada manis!

Kisah satu.
Sambutan tahun baru aku dalam suasana DEMAM! Asal ada bunga api jer (aku sangat suka tengok bunga api!) aku akan demam!!!! Nyampah tauuuuuu!!
Jadinya aku abiskan awal malam dengan tidur, tepat tengah malam, aku terjaga sebab terdengar bunyi letupan bunga api. Dengan selimut, sweater, n stokin tebal, aku keluar dari bilik dan melihat bunga api dari koridor asrama kediaman aku

Kisah dua.
Ada teman lama yang aku dah lama x jumpa mengajak aku ke sambutan tahun baru. Malangnya aku ada ujian malam tu dan habis jam 10.00 malam. X sempat la aku nak ke lokasi bersama dia sebab dia bertolak jam 8.00 malam. Melepas!
Esoknya, aku dapat maklumat yang majlis sambutan tu sangat meriah, MALANGNYA, ia adalah majlis sosial yang kurang baik. SYUKUR aku x hadiri. Selamat!


Kisah tiga.
Majlis yang meriah. Disambut pula dengan yang dikasihi. Memang hebat! Ada pemandangan yang aku x suka, aku pejamkan mata sambil berdoa minta dosa ku diampunkan.
Selesai acara, sebelum berpisah, ada kata² yang amat menggembirakan dan mengujakan. Juga kalimat itu sebenarnya pemusnah jiwa.

Hingga kini lelah kukutip sisa² jiwa lara itu.

Kisah empat.

Sambutan tahun baru yang damai sekali. Walau gelap, lautan ternyata memang menjanjikan aku kedamaian dan ketenangan. Dalam pekat malam, deruan ombak masih membuai jiwa.

Kisah lima.

Sambutan tahun baru dengan kedukaan. Ujian itu sangat mendebarkan. Keputusan itu bukan pilihan. Aku redha atas dosa yang dilakukan. Kita bukannya makhluk yang sempurna. Rencana hidup hanya Allah menentukan


Kisah enam.
Sambutan tahun baru bukan lagi kegilaanku.... Hanya warna warni bunga api yang masih mengheret langkahku menikmati keriangan di hati.

Andai bahagia itu milikku, pasti suatu hari akan aku kecapi!

5 comments:

en_me said...

hi akak ittewww.. salamm tahun baru uooolsss

chekgu Bani Hassim said...

dok rumah pon bulih gak ape menya,but tahun baru..
atau pon bukan tmpt org bersesak2, berhimpit2 cemtu...

kesyukuran yg dipanjatkan kepadaNYA kerana masih diberi peluang bernafas smpai ke tahun baru... :)

eddie dewanaga said...

"..Feel no pain, but my life ain't easy
I know I'm my best friend
No one cares, but I'm so much stronger
I'll fight until the end
To escape from the true false world
Undamaged destiny
Can't get caught in the endless circle
Ring of stupidity

Out of my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life is for my own to live my own way..."


- Escape (Metallica)
Ride The Lightning 1984.

KTS said...

cheer up gurl...

dunia belum berakhir...

i'm a big big girl
in a big big world
its not a big big thing
if u leave me...

:)

zonaku said...

me, chekgu, eddie n KTS:
caiyok!!!!

Followers