About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, July 22, 2015

Raya 2015

Masa awal2 Ramadhan, aku rasa cam x semangat nk beraya. Even dalam famili, aku ja y macam over siap p buka puasa gathering bagai sampai ke CH. Ramadhan buffet 3 kali jugak la dalam x der mood konon kannnn...

Then, happen to be, my instinct x penah salah. On 8 July, 2015, sebelum bangun untuk sahur, tetiba abang aku buka pintu bilik n kejutkan aku. Tercengang2 la jugak, trs ala2 berlari turun bawah. Rupanya, dalam kul 3 pagi, mak bangun nk terkucil, dia tergelincir n twist her right ankle. There you go. Sahur jugak la, mak makan kat kerusi tu ja. Lps sahur, aku naik bilik balik n email pada ofis y aku on EL. Mak memang x blh jalan.

So, tgu siang sket, mandikan Sara, mak mengesot ke toilet n mandi siap semua, kami ke klinik. X ray, katanya x patah apa, Syukur Alhamdulillah. But mak tetap x blh berjalan. Hari y sama, aku start manage sendiri rumah mak. Well.. managelah sangat kunun. Nak berbuka that day, abang aku dukung mak ke dapur.

Esoknya dan Jumaat, aku WFH. Not a good practice for my post, sbb team lebih perlukan aku physically in office yet, my mom need me more at home. Pejam mata, decision semua tau dah. Wheelchair sis2 amik dr ofis dia, on loan dr unit kebajikan staff, kot x, mmg nk beli dah la. Mak lebih mobile dengan wheelchair, untuk ke toilet dsb, but still x buat keja apa2.

& sis4 balik ke kg on Friday. Good for me & all for us, sbb dia homemaker cum biz women at home. Isnin is replacement for Penang Governor Bday, Aku bawak mak ke spital sbb walau dia rasa cam dia dah ok sket, tapi lebam di kakinya makin ketara. Jumpa orthopaedic, xray sekali lagi, ada retak a.k.a hairline fracture, sebab tu makin lebam & bengkak x surut. Bengkak tu sebenarnya sebab kurang ditinggikan kaki tu plus dia byk bgerak, biar kaki dia tergantung lama2... nk tegur, paham2 sendir sudah la..

Selasanya, Sales VP dr US datang Penang. After 6 days x masuk ofis, mmg a bit disoriented & nicely aku sampai serentak ngan VP n Director. Pening2 lalat jugak la masa dikenalkan dengan dia sampai lupa aku sebenarnya dah set bilik kat level 3 untuk meeting diorg. Terkulat2 malu bila dengar manager aku y gtau kat diorg. hehe

Aku cuma bercuti pada hari Khamis, tu pun masih ada visitor d pejabat, aku tinggalkan juga. Juadah raya semua kami y masakkan. Mak jadi mandur dan balut ketupat palas saja.

So, solat sunat Aidilfitri di masjid mmg melepas la.

Photo2 raya kami tahun ni.

Qaseh, Faris, Farah

Qaseh, masa pic ni, kat laman maktam sebenarnya, aku bawak dia menunggu kawan aku y nak datang beraya. Demam on &off... bila ke klinik on Ahad, rupanya dia kena denggi dan DAH RECOVER pun... kiranya masa raya n bergambar ni, dia mmg tengah demam denggi..

Faris, memang senyuman dia menawan. Farah pulak, dah almost sama tinggi dengan aku.


Tiga beradik bersama satu anak buah

Gatal kan nk bergambar d luar rumah.. semua sigih mata.. kami 4 beradik dgn BIL2. Qashif x nampak dlm frame, Faris belum sampai
Tok mek n cucu2nya. Sara, Qaseh (tgh nanges nk trn dr ribaan), Farah, Awin, Tok Mek, Ipan, Faris dan dibelakang sana y tengah diangkat adalah Qashif (entiti bergerak paling susah nk amik gambar)

Kami. y x ada dlm pic is bro1 & bro3 bersama pasangan. Sampai abes raya x ada bergambar dah sebenarnya.







Selamat Hari Raya buat semua, Maaf zahir & batin.

2 comments:

Nastyna said...

aloohhh..beraya dengan wheelchair la ur mak... takper, yang penting still dapat berkumpul semua anak beranak.

zonaku said...

haah... dalam rumah saja dia nas. dia rimas gila tu...

Followers