About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, July 2, 2014

Ayah

*aku perap since januari*

Sekadar bingkisan yang aku jumpa yang mampu membuat aku sebak...

Al-Fatihah buat ayah; Hj Ramli B Mat Esa.
Allah lebih sayangkan ayah dan memberi kami kekuatan untuk berdikari dengan mengambil semula ayah dari kami saat kami baru hendak mengenal pancaroba duniawi. Bagi yang masih mempunyai ayah.. bersyukurlah.. lelaki hebat itu masih ada di sisi, menegur dalam kekerasan, mengawasi dari jauh. Sentiasa ada walau mungkin tidak memanjakan kita secara terang-terangan. 

Doa aku... Jodohku seorang yang mampu memberi aku rasa terlindung walaupun hanya separuh dari apa yang pernah ayah beri.... di luar mengajar, di rumah menunjukcara..... Aminn! 









PESAN IBU TENTANG AYAH : 
Anakku, Memang ayah tak mengandungmu.. Tapi, Darahnya mengalir didarahmu, Darinya Kau diwarisi namanya, kedermawan & kerendahan hati. Memang ayah tak melahirmu.. Tapi, Suaranya-lah yang pertama Mengantarmu pada Allah ketika Kau lahir. Memang ayah tak menyusuimu.. Tapi, Dari keringatnyalah setiap suapan yang Menjadi air susumu. Ayah memang tak menjagaimu setiap saat.. Tapi, Tahukah kau dalam doanya tak pernah Terlupa namamu disebutnya. Tangisan ayah mungkin tak pernah kau Dengar.. Kerana, Dia ingin terlihat kuat agar kau tak ragu Untuk berlindung di lengannya dan Dadanya ketika merasa tak aman. Pelukan ayah mungkin tak sehangat Dan seerat ibu.. Kerana, Cintaannya dia takut tak sanggup Melepaskanmu. Ayah mu ingin kau kuatkan semangat agar Ketika kami tiada kau sanggup Menghadapi semua sendiri. Ibu hanya ingin kau tahu.. Bahawa, Cinta ayah kepadamu sama besarnya Seperti cinta ibu. Anakku dari dirinya juga terdapat syurga Bagimu. Maka, Hormati dan sayangi ayahmu Kerana, Ibu adalah tulang rusuknya. Jauh dilubok hatinya dia hanya ingin Mampu membanggakan mu di mata Allah, Menjadi penolong di Padang Mahsyar Serta menjadi hijab dari api neraka. Berbahagialah bagi yang masih punya ibu & ayah.





**ishh.. banyak pulak habuk kat ofis ni**

5 comments:

Nastyna said...

terus teringat tentang komen my mom about suami ku... "macam arwah cara dia ni". sedih la pulok.

zonaku said...

it is a good thing, Nas.
Can't wait to see mine.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

kasih ayah jarang ditunjukkan tapi adakalanya dia lebih sensitif dari ibu ;)

Masy said...

hmmmmmmmmmmmm

julietchun said...

vakum habuk sekarang :D

Followers