About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, December 6, 2013

Threefold

Salam pagi  Jumaat.... Juga ulangtahun kelahiran sahabat sy, PnL a.k.a pnConfused.

Dah dua hari berturut terima berita mengecewakan... rasanya hati ini kurang kuat nak menerima lebih banyak berita kurang baik. 2 blows in a row... people said good things comes forth threefold.

Ni bukan good things ni... kalau nk ikut law of three... jenuh jaga hati *pitam*

But, from different perspective, these are lessons of life. Allah menduga, untuk terus gigih berusaha n bertawakkal....

Ada juga pepatah (betul ke ni?) menyebut 'every cloud has a silver lining'



Bila jiwa resah... pasti ada keindahannya..... Stop n look back, review, decide n move forward!

*giler2ayatpujukhatisendiri*



***** edited****

and ...............



STRIKE 3... I am officially not happy right now! Seriously NOT a HAPPY Person at the moment. Internally la.... somehow pg tadi aku cam mmg terasa akan terjadi. Dan aku elakkan dgn silentkan phone aku. Sekali, datang dari segi hal lain pulak..... 


But, simpan kemas2 dalam hati, lipat, susun, atur, lapik, tutup kejap2 supaya x ada yang di sekeliling tahu. Pergi lunch sorang2 layan jiwa. Lps ni aku kena jd pillar, x ada masa untuk berduka, sebab org akan bergantung pada aku. Kalau pillar goyang, yang lain berantakan pastinya. 

No worries, aku OK! Tetap kembali senyum (depan orang)

6 comments:

t.a.t.a said...

Bila resah, ingat saat indah
Bila rindu, ku nyanyikan lagu mu


arghh kau abaikan aje lirik atas tu. tak sesuai.


pagi tadi masuk bilik mak aku jap. tv tengah terpasang. tanya la ustaz. aku tertangkap ustaz tu cakap pasal Nabi Sulaiman punya kekayaan.

Allah beri beri nabi kekayaan sebagai tanda sayang Nya pada nabi Sulaiman. tapi pada masa yang sama adalah ujian pada nabi Sulaiman juga, sama ada nabi ingat Dia atau tidak.


kalau aku ada masalah kan aku akan cuba senyum dan dalam hati cakap, alaa small matter aje hal aku ni. ada orang yang lagi teruk dari aku pun boleh survive.

dan kau kena ingat, setiap ujian yang Dia bagi semua nya sebenarnya dalam kemampuan kita. kalau kita tak mampu, Dia tahu, dan Dia tak kan beri sesuatu yang kita tak mampu sebenarnya.

zonaku said...

t.a.t.a:
thanks...

julietchun said...

kadang-kadang kita perlu duduk sorang, sebab masa tu baru boleh pikir macam-macam :D

zonaku said...

juliet:
totally agreed

Nastyna said...

owh... dont know what to say to comfort u, since u already said it up here. The lessons of life.. just bare with it, u are one strong woman anyway :)

zonaku said...

thanks Nas. Dah sampai msia kan?

Followers