About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Thursday, June 20, 2013

Penambahan ahli baru & perjumpaan yang best part4

Sabtu, Majlis di dewan tan sri mahfuz, JKR.

Disebabkan majlis tengahari, maka, kami tidakle terkejar2 macam semalam. Rupanya sedara mara aku dah ada yang datang berkumpul lepak2 kejap mlm tu.. hahahahaha.. dah la merayau sampai awal pagi lagi kannnn....

Kami bfast dulu then start bersiap n kemas barang. Siap semua berkumpul, kami gerak ke dewan. Rupanya, dalam x ramai sedara kami tu, 12 buah kereta jugak le. Termasuk tok abah n famili SIL1.
dr kiri, sis4, sis3, sil n sis2.. aku n sil1 protes pic ni... pic durhaka ni.....
adik2 sil1

gambar gegar.. hahaha.. bro1, sil1, mak n bro2, dalam  line nk tepung tawar
bil3, sis4 n me.... kat meja pengantin....

pengantin..

Usai majlis, kami berpecah. Kereta kami, sis4, sis3, bil2n bil3, qashif n aku hala ke sentul. Mak, bro2 n pakcik n makcik aku trs gerak balik penang guna keta pengantin (pantang larang dr bapa mertua dia, jgn drive). Bro1 n sis1 hantar cousin ke brickfields. paktam sekeluarga balik ke bukit jelutong, rmh cousin aku. adik2 sil1, lepak2 kl dl, sebelum balik spore. konon ahad nk keja... kansel trs.. hahahahah..

Kami park keta kat stesen sentul, then amik lrt ke pwtc. Ada mum n baby fair. Sis3 n bil2 nk beli stroller kat Qashif... aku kata, minta je ngan bro1.. segan agaknya... Kadang tu, x sebut, jadi lupa sebab dalam keadaan sibuk kenduri... Qashif sebenarnya kena pijak ngan aku... hahahahaaa..... nanti aku cerita kisahnya... 

Jalan2 dalm pwtc tu, kami just belikan pampers. Huggies 2 pack, mula2 nk amik 6, 3 Qashif, 3 Sara. then disebabkan kain free gift ti abes masa kami nk beli, just belikan untuk Sara je. Qashif kami belikan drypers. Me, being me... disebabkan salesperson tu sebut depan aku y free gift abes, trs aku minta free gift lain byk2... dapat 3-4 pek sample  gak la... mula2 dia nak bagi 1 je... aku minta lebih sebab alasan kecewa.. hehee....

Qashif memerut sekali kat sana, then kami gerak balik bila dia mula nk merengek. Qashif agaknya suka jalan2.... Lena saja, x byk ragam. OK, pada umur 50hari lebih,  Qashif dah travel naik lrt berkali2.. hahahahaha....

Nak jalan keluar dr fair tu menyebabkan aku n bil2 agak hangat hati. Kami org baik, ikut anak panah keluar dr baby fair tu.. sekali. dihalanya kami ikut home renovation fair.. berpusing2 kami nak keluar... mmg menyumpah tahap gaban la... bukan apa, org datang baby fair ngan BABY, FAHAM????? x seswai la laluan keluar di halakan macam tu. Kalau aku tau, aku keluar ja ikut pintu masuk. Tapi, kalau keluar ikut situ, ketara la x reti bahasa isyarat.. sebab ada lambang 'no exit' kat situ.. Ada sorang maybank salesperson kene hampuk ngan bil2.. hahahahaha... nasibla.. org tgh penat jinjit barang berat (syampu n bedak botol besar2) lagi ko nk promote2 kan.... kesian... tapi itulah cabaran kerja dia.... 

rest kejap, then kami gerak balik amik lrt. Hantar bil2 ke rumah tok abah, kami trs drive balik. Bil3 y drive, mula2 dia pesan, x dibenar sesiapa tidur.. hahhahaha... aku ikut arahan jugak la pada mulanya. then, x blh jadi, gelap ja, aku pun lelap. Kami sampai rumah dlm kul 10 kot. Sis4 beli nasik jap. Ada sebotol air mineral 5liter tepi kaki aku, mula2 keta jalan tu, mmg asyik timpa kaki aku je la. Sampai nk agak lebam gak la kaki aku sudahnya... Qashif pula almost melorot jatuh dr ribaan sis3... mak tido, anak pun baikkkk je tido. 

mandi apa semua, trs tido. dah x larat apa dah.. Ahad kemas sikit2. Isnin aku cuti ganti PH. keja 2 hari, then aku cuti lagi... perghhhh... sakan aku bercuti dlm payslip kali ni.... risau nk tgk month end payslip... jgn meraung tgk deductions sudahla kannnn....

No comments:

Followers