About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, June 12, 2013

otak jem.. better menulis :)

tengah2 buat keje, aku semacam x leh nk pikir pasal keje dah...

nak jalan2, aku x ada tujuan.. nk msk meeting room pulak, aku x ada booking yang free room.. semua y aku booking telah occupied. nk try my luck, x kuasa la aku.

ini live case sekarang. sambil2 dengar lagu Misha Omar - Sampai di sini. Belum lagi aku layan angin syurga n cakra khan. Undock laptop n off monitor screen n taip entri ni.

Ini sesi luahan perasaan sket. Selalu rabu kan buat WW. Tp lupa nk upload dr laptop rmh smlm. Laptop ofis selalu x leh upload pic ke blog.

Jambatan kedua runtuh??? ye.. Khamis lepas. Masa bro3 inform kata jambatan runtuh, aku kat dapur, tengah buat apatah... bro2 sms dia. bro2 baru je keluar n menghala ke kawasan pembinaan jambatan tu. Aku ingatkan runtuh yang di laut tu.... Heran gak sebab cam dah lama dah siap y kat tengah laut tu... rupanya yang di darat. Disebabkan kami sibuk ngan keje2 kenduri, isu jambatan runtuh bukanlah masalah besar. Lagipun, adik beradik aku semua di rumah masa kejadian, exclude bro1 masih di spore, sis2 kat swak. Mlm tu ada sikit2 info kat fb n berita tv. Disebabkan kejadian dah dekat senja n kawasan tu mmg jem.. aku anngap wartawan susah nk reach lokasi. Bunyik siren jgn cerita la... selalu satu dua je time senja... ni sepanjang malam. Aku buka fb, nk tgk apa cerita. Sekali, pic y aku jumpa dah siap maki hamun UMNO la, barisan la... x kuasa aku nk amik tau dah! Biar je la.... x koser aku.

Biar je kerajaan negeri jerit sana sini, orang itu ini saman la.. kutuk la... yang mati, tetap mati, pembinaan akan diteruskan. PBIM 2013 pun dah diumumkan tiada pertukaran. So, kita tengok sj la.. Aku mmg x amik pusing pasal ni until ahad. Beli paper n baca apa y ada. Alhamdulilah, kematian minima, berbanding  dengan jambatan pertama.

Hari kejadian, masa aku bawak mak g beli udang untuk nasi pengantin n aku g klinik sebab mulut bengkak disebabkan alahan (aku makan nasi berkuah asam pedas ikan pari hari selasa malam, 2-3 sudu je). Mula2 bila dah tengah hari, aku cam malas dah nk ke klinik, tp bila fikirkan  yang aku akan mkn macam2 n kesannya pada diri sdr, adalah lebih selamat amik langkah berjaga2. Kami lalu bawah yang runtuh tu lebih kurang kul 3 petang.

Melihatkan jalan di'divert'kan arah baru hari tu, aku n mak ada la sembang2... mak ada la sebut, soh aku drive laju2 sket or better still ikut je jln bayan lepas bila nk ke ofis. Risau runtuh katanya.... Mak aku mmg bermulut masin sikit... ptg tu jugak runtuh. N time runtuhan tu, adalah time aku n sis2 lalu kalau kami balik lewat sket dr ofis. Mula2 diorg kata kereta myvi... aku terbayang andai la sis2.. sekali diorg kata kelisa pulak... lagi la aku terbayang2... hehhehe.. Alhamdulillah bukan ahli keluarga kami yang dipilih Allah untuk dijemput pergi dlaam kejadian tu.

Malam tadi, aku x tau kenapa...

Aku mimpikan Erina. Ada sket Aqil dlm mimpi aku tu.... mungkin aku terbaca entri terbaru pasal Aqil semalam kot. Sedar saja orang azan Subuh. Nak je aku sms erina, tapi aku rasa awal sgt, so aku tunggu2 n tunggu. Dah nk tengah hari baru aku sms Ena... balasannya 'akak rindukan ena ye... harap mimpi tu mimpi yg indah'. Indah ke mimpi tu?? aku dah lupa, cuma yang aku tau, aku bangun dengan rasa rindu pada erina, aqil n geng #memuah. Jumpa baru2 ni macam x hilang rindu. Walaupun happy sangat tengah mlm tu, tapi tetap rindu. Dah la aku x dpt join berkelah hjg minggu ni... #Memuah, jgn lupa bergambar byk2 n post ye....



notakakicagu: aku berazam mulai hari ini, jadikan aku punca seseorang rasa gembira/tersenyum at least sekali sehari. dan dah alang2 bulan jun ni kan.... nak buat juga wishlist...

4 comments:

HEMY said...

huhu...we miss u tooo...

zonaku said...

:)

hari tu aku jumpa memuah kecuali ko sefamili n wafa sefamili...

rindu nk jumpa xiyad. kem slm kat cembam ye

Masy said...

samalah!

zonaku said...

:)

Followers