About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Monday, May 14, 2012

Versus!

Aku menonton konsert Versus buat pertama kali petang semalam. Tidak la menonton sepenuhnya, lagu Mengerti, Untukmu dan apetah lagu kumpulan NICO tu. Semua lagu tu adalah lagu hit zaman sekolah aku dulu.  Bila Norman sebut dia cipta lagu tu 25 tahun lepas, masa umur dia 15 tahun, aku sedar dua perkara. Damn! aku dah tua gila.. apa sumbangan aku?????? Kedua, Norman mewakili KRU mempunyai sesuatu yang hebat. Sellable ideas.... Trending n evergreen..


Kisah hari ibu? Kali kedua aku buat kuih tepung betawi, a.k.a apom berdad. 100% my effort. Kecuali basuh periuk kukus lepas guna. Sis3 pulak masak kari ikan masin, goreng ikan n masak ketam suka hati. Sebab apa ketam tu suka hati? Main campak je segala macam sos y ada, serbuk cili dan dikira digoreng. Pedas!


Dah ada keputusan, ada sedikit perbalahan, atau sedikit konflik. Aku?? Boleh tak kalau aku tidak mahu peduli atau masuk campur? Kehadiran aku, pendapat aku bukanlah diperlukan. Aku tiada makna. Ada tidak membantu, tiada pun tak mencacatkan. Ada tiada, tiada bezanya.

4 comments:

Masy said...

nak ketam!

Lilly said...

adui.. awat semua mood sentap??

zonaku said...

masy:
p je la market...

hehe

zonaku said...

lilly:
sentap sorang2.... biarkan saja.

Followers