About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Thursday, September 22, 2011

sama nama


baru² ni,

aku hubungi seorang klien aku yang menggunakan nama Inggeris di awal nama tradisional dia.
berdaftar rasanya nama itu sebab urusan rasmi kewangan pun dia gunakan nama tu.

perutusan pertama berbalas dengan baik. respon dan perancangan adalah berjalan lancar. di sebabkan urusan komunikasi kali ini bermula melalui vendor, makanya semua perkembangan dimaklumkan pada mereka.

kemudian, untuk satu topik yang dibincangkan, pihak vendor memberi penerangan, mencelah di tengah² komunikasi kami.

terpegun aku seketika!



lalu aku hubungi dia melalui telefon. bertanyakan letak duduk cerita.



.
.
.
.
rupa²nya, penerangan proses itu untuk klien aku!! nama kami serupa!



pengajaran ayat:
rujuk dulu untuk siapa ditujukan, dan untuk siapa sekadar lampiran


11 comments:

AI said...

- makna nye nama berdaftar zonaku adalah nama inggeris? wahhh...

zonaku said...

hahahaa..........
lebih kepada universal name. bukan semata2 inggeris.

Rabiatun Adawyah said...

assalamualaikum...menarik juga nama ni...lain dr yg lain..tp rupanya ada jugak yg sama ehh.. :)

zonaku said...

sejahtera juga atas kamu rabiatun.....
nama pena di sini berbeza dengan nama sebenar.

rabiatun adawiyah juga satu nama y sejuk bila didengar.... seiringkan keindahan nama dengan jiwa... insyaallah hidup bahagia

julietchun said...

wah! tak sia2 mak ko susah payah bagi nama tu :D

zonaku said...

juliet:
xder la susah mana.. mmg nama aku glamer.. bangsa apa pun, aku gtau je nama, senang je diorg sebut.

Masy said...

my name is Olivia.

Mr PenyuBiru said...

maknanya nama ko ni ala-ala nama inggeris la yer. klass ko jah..hehe

zonaku said...

hi Olivia......

EncikPenyu:
nama aku glamer ooooooo........ dan bukannya 'jah'
hahahahahaaaa

CT said...

nama kita ritogeronoza..cuba sebut..hahaha

zonaku said...

boleh jer sebutnya.... apa maksud tu?

Followers