About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Tuesday, April 13, 2010

soalan

seperti anai-anai makan kayu
sepert aur ditarik songsang
seperti gagak pulang ke benua
seperti helang menyongsang angin
tertumbuk biduk dikelokkan, tertumbuk kata difikiri
sapa leh tolong aku bagi maksud semua di atas?????
cikgu bahasa melayu aku mesti marah.... serius, aku x blh nk tafsir, konsep mungkin aku paham
maaf ya cikgu!

15 comments:

PnConfused said...

keh3.. aku serenderrr!!

Yunus Badawi said...

Mintalah ckLah tolong

Yunus Badawi said...

Mintalah ckLah tolong

ymn said...

ak rasa x dah makna.

klu ada pn maksudnya . sesuatu yg tak masuk akal

subjek dan prdikatnya bertentangan.

syah shah said...

Haram aku tak paham...

nanti aku check sama ckLah... heheheh :D :D

HEMY said...

1. lumrah hidup. contoh, pompuan kalau period..moody. seperti anai2 makan kayu

2. buat benda tak ikut cara.
3. org yg bersalah contoh kena buang negeri akhirnya balik lepas satu tempoh
4. org yg gagah, cuba buat sesuatu yg begitu mencabar
5. aku tak tau

julietchun said...

kabinet simen rumah aku pun dimakan anai2,ehehehehe.

eddie dewanaga said...

tanya abang Pyanhabib, dia lebih ampuh dalam bahasa.

xiiinam said...

Err...cikgu tengah cuti ni! He..he..


Seperti anai-anai makan kayu (buat sesuatu dengan tekun)

Seperti gagak pulang ke benua (walaupun dah merantau jauh, tapi keadaannya tak berubah lagsung!)

Seperti aur ditarik songsang (masalah yang susah nak selesaikan...sebab jalannya dah salah!)


Seperti helang menyonngsang angin (gagah berqani ketika menentang musuh...macam ckLah)

Yang tertumbuk biduk tu...lebih kurang maksudnya...semua orang buat silap....tapi semua kesilapan boleh diperbaik..gitulah)


Peribahasa penguat semangat semua ni...

ckLah membantu tak?

zonaku said...

pnKompius:
heheheheeee... aku pun!

YB:
tu ckLah dah tlg jawabkan tu

ymn:
xkan kot, ckLah dah jawab u... lgpun ini aku dpt dlm exam laaaaa

zonaku said...

syah:
aku sampai salin ats kertas n curik bawak balik

sumpah aku x penah dgr sblm ni

HEMY:
ko biar betul?

zonaku said...

juliet:
hah?????? dia dah bosan kot makan kayu.. tu y makan simen tu

eddie:
blh minta dia tgkkan x dlm blog y x glamer nie????

er... kalau tanya karam singh walia agak2 dia leh jawab x?


ckLah:
yearhhhh.... cayalah cikgu!

kalau betul semuanya y ckLah bagi, betul la tu...... sbb sy mmg x tau langsung ni

jawapan si anul tu saya ragu2 sket

Masy said...

jap aku pikir

Erina Asmawani said...

tau satu je..seperti anai2 makan kayu..wat keje bersungguh..rajinlah tu..hee..lain x tau

zonaku said...

masy:
haah.. dr pagi ko pikir yer???????/?

erina:
iyer?????

Followers