About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, April 16, 2010

EXAM!

pasal soalan y aku tanya baru2 nie, peribahasa tu aku sungguh konfius

actually camni, kan aku ada ura2 nk berenti keja

pada 30 mac, masa staff gathering, as usual aku kena amik pic la nk masuk rekod kannnnnnn...

then tetengah tu, mak aku call. masa lunch, mmg la mak aku akan call kalau ada hal. biasa ms keja dia x call pny.
then mak kata ada surat dr SPA. dia bukak (mak aku mmg bukak semua surat aku y sampai ke kg, so sapa nk anta surat cinta, sila anta ke opis or rmh di bangi yer......... hehehehhehehehehhehehheeeeee)

surat tu soh aku attend exam msk keja gomen, post y aku minta entah bila.... mungkin rezeki aku kot, time hati aku dah x ada untuk keja sekarang.

dia bagi tarikh, masa n tempat, then faris putuskan talian tepon. sungguh dengki itu kici tau!

ms mak call semula, aku soh mak gtau sis3 untuk berYM ngan aku mlm tu

sian dia... faris kacau, x aman dia nk sembang ngan aku (errrrr... biasa aku leh gayut ngan mak min of half an hour.... tp itu butak sudah kaco, baik stop supaya dia x bahayakan diri dia....)

mlm tu sis3 n aku berYM la.. all details dia bg n kena bawak surat tu ke dewan exam. next day bro3 anta guna posexpress. then aku lupa pasal srt tu, sampai la dia sampai ke opis (rmh x der org time siang ok!) balik tu aku letak jer atas meja kat rmh

so, last friday aku ada games netball, imagine aku x penah pegang bola tu since 3 years back, sampai jer, trs lawan... ampeh! sebab ujan, abes la kasut n baju semua berbau.. main kat padang y becak selepas hujan.. paham la kan akibatnya
blk mlm tu, sambil nk asah2 pensil, aku baca overleaf surat tu, rupanya kena bawak copy of certified certs. mana ada! lantak la kannnn.. aku bawak ori terus! kalau dia nk komplen, bagi je y ori tu, soh diorg copy y certify sekali...

(ini table deco masa Arabian Nite 2010)


pepagi aku redah ke lokasi exam.. ujan sepoi2 bahasa pagi tu.. hujan rahmat buat aku kot. then aku layan jer jalan ke lokasi, x sesat pun walau aku still berenti sekali tny org sebab sblm tu aku ada nmpak org berenti tny jln, rupanya org y aku tny tu pun x sure... n jalan di putrajaya lengang ooooo.. signboard blh sesatkan anda dengansewenang-wenangnya.

sesi mula aku steady. sesi dua aku gelabah sket, x leh guna kalkulator... mengong! aku keja mana ada congak2 dah... either formularised in excel or bagi jer pada finance buat calculation! varians pun aku gagap, sifir pun cam x tau jer rsnya. then sesi 3 ialah y pemahaman. ini y aku tepuk dahi sket nie. part BI aku steady, part BM, semua y peribahasa tu aku tinggal dl. last skali baru aku go through n jawab ikut logik. haram satu pun aku x penah jumpa sebelum ni tau! huhuhuuuuuhuhuuu... rs cam nk call karam singh walia minta tlg dia.... sungguh! nama dia jer terlintas masa tu

then part esei lagi best! as org y keja opis, aku jarang menulis. menaip ok la kan. mana ada report buat manual dah zaman sekarang nie! kalau ada menulis pun just contengan konon trengkas. half page aku tulis, bila baca semula, aku menulis ngan short form, tulisan aku ms darjah satu lebih cantik dr y ada kat kertas tu! Ya Rabbi! ngucap panjang aku masa tu. tulis semula n aku berjaya siapkan. masa esei BI aku dah waspada. masalah kali ni ialah aku mamai few spelling. walau aku leh main scrabble, tapi few words aku still confuse, cam 'account', 'organisation' or 'organization', n few others. dan untuk 'dan' / 'and' aku guna either '&' atau 'n'. baca semula, aku rasa kelakar. biasa kan ker computer akan auto corrrect.. ini menulis, haru biru aku dibuatnya
bab kendiri alhamdulillah, 427 soklan dalam masa 60 min. ok la gak

kesimpulannya, aku mohon doa kalian pembaca blog ni supaya doakan aku berjaya, aku dah mls keja di bidang private, esp kampeni sekarang ni... any company pun doesn't matter, as long as aku leh resign.

oh, BTW, aku anta surat request transfer on 5 April 2010, minta bahagian utara, specifically penang. harap lulus n immediate. aku x mo stay kat cni dah, kalau la blh, early may dah blh blah dr cni.. doakan aku yer....

10 comments:

Masy said...

alaaaa ape mintak jauh2 ni :( sapo aku nk ajak tgk muvi pasni huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Syah Shah said...

Waahhh~~

Semoga ko berjaya mendapatkan posting kat tempat yang ko nak tu.. Amin Ya Rabbal 'Alaminnn.... :D :D :D :D

Unknown said...

gwa mmg slalu doa sama lo!!... :P

zonaku said...

masy:
jom p tgk sabtu ni

ahad aku keja!

syah:
aku harap x yah dah dlm group nie.. n kalau blh tukar industri trs.... tinggi kan harapan aku

pnKompius:
erkk.... bkn makcik n pakcik blk dr mekah ker??? ke indon ni?????

KTS said...

position apa yg ko mintak ni weiyh??

.
.

dasat sungguh ujiannya...

papepun, selamat berjaya....

julietchun said...

moga ko dapat apa yg dihajatkan.
sedih woo tinggalkan kl.

Masy said...

minggu ni aku blk melaka ler. nexwik la bole?

zonaku said...

kts:
ntah, x ingat

tp bukan ker mmg ada exam camni nk msk gomen?


juliet:
tq2...
mana2 pun sama...... penang n kl... shopping sama jer..

xder la lagi aku nk kena balik kg nk raya.. sbb dah mmg kat kampung
itu je bezanya............. skrg sakan la hal balik kampung


masy:
ehehhehehee... bila2 laaaaaaaa

Kak Amy said...

salam perkenalan...jemput juga ke teratak amy ye...

fae said...

mintak2 dapat balik cni..

Followers