About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Thursday, April 22, 2010

Anak oh Anak!

aku nk ulas kes² jenis ni

anak tu minta mak dia restui perkahwinan dia

pernahkah dia minta maaf pada mak dia terlebih dulu???


katanya ABANG, KAKAK n adik dia pernah datang ke rumah yang dia sewa 200m dr rumah mak dia


hebat kan dia??????????? kakak n abang datang rmh dia..... dia pernah ke balik ke rumah mak dia n minta maaf?


sujud di kaki pun sujud laaaaa......... mak dia jauh hati tu......... sebagai anak, pujuk la hati mak tu.... syukur mak dia sudi besarkan dia, kalau mak dia buang dia cam kebanyakan kes sekarang ni camana????? agak2 mak dia terpikir x, 'kalau aku buang dia kecik2 dulu, mesti dia x buat camni kat aku'

sapa nk jawab???

pssstt: mmg kita x leyak nk judge dia or mak dia, tp ingatla.... syurga kita di bawah kaki ibu... mak jauh hati.. ntah apa akan jadi pad life dia lps nie....

19 comments:

Mr PenyuBiru said...

semoga orang tu bertaubat dan sedar kesalahannya.

ber_u_wang said...

seburuk buruk ibu kita.. itu lah satu satu nya.. secantik cantik ibu ayam hanya nak menjual ayam je..

Yunus Badawi said...

inilah yg dikatakan cinta. Bila dah sayang kat seseorg sanggup melukakan hati emak dan adik beradik yg kita kurang cintai.

Ceit apa punya anak. Kecik2 tak nak mati dah besar menyusahkan.

HEMY said...

susah...kadang yglaki tu pndai menggoda...tp kalau laki tu mmg ikhlas msti dia pujuk pompuan tu gi katmak dia

Ku Tak Sempurna said...

nasi lemak buah bidara,
sayang selasih hamba lurutkan,
hilang emak hilang saudara,
kerana kasih hamba turutkan

.
.

haaiiisshhh


harapnya aku tak jadi spt anak tu

n

harapnya juga aku tak jd spt ibu tu


.
.

simpati

zonaku said...

Penyu:
sama2 la kita doakan dia

beruwang:
senang cerita, dia lupa mak dia yang lahirkan dia, susukan dia

zonaku said...

YB:
gulp... x penah YB segarang ini....


serius, takut!

zonaku said...

HEMY:
dia jadi suami, bagi aku dia perlu paksa wife dia minta ampun kat mak mertua, dia perlu juga mohon maaf.

KTS:
aku pun doakan aku x jadi anak y camtu.... atau jadi ibu y camtu...


nauzubillah!

ini y nk balik kampung la ni jugak!

Masy said...

sama2 kene la pi mengadap mak tu hah. mcm kes Shidee aritu. memula kan gadoh dgn mak mertua. pastu dia (dgn bantuan skuad Melodi gak haha) pi ngadap mak mrtua dia.

ha kan terus elok. org tua ni kene pujuk je. takkan la sanggup dia nk buang anak. lain laa klu anak harom. hohohoho

syah shah said...

kalau lelaki itu lelaki yang baik, dia akan berusaha supaya ibubapa perempuan tu setuju bagi diorang kawen SEBELUM diorang pegi kawen... bukan selepas dah kawen baru nak sibuk itu ini...

kalau mak tak redha, ko tunggu ajelah ape saja kesusahan bakal menimpa rumahtangga tu sok lusa...

aku elergik sungguh dengan orang yang bercinta sampai melukakan hati ibubapa nih.. Geram!

PnConfused said...

sengal ubi itu orang.....


anak nih cemanapun kena mengalah... baru berkat hiduppppp......




ampesss!!!

zonaku said...

masy:
itu la kannnn


syah:
ko lagi square dr aku rupanya

pnKompius:
itu la... kalau merajuk ngan mak bapak pun kannnnn.. cover² la line tu sket... biar kita merajukm kalau diorg merajuk, parah kita

julietchun said...

jgn la ada kes derhaka kat makayah, sedih.

ko nak balik kg? jgn lupa buah tgn utk aku,ehehehhe.

syah shah said...

apekah maksud ko lebih square itu? aku tetiba blur... hahahahah :P :P

aku bukan ape... pada aku, sebaik mana seorang kawan pun, sedalam mana chenta kat boyapreng pun, mak ayah kena sentiasa buh nombor satu... dia kata camtu, macam tu lah... dia kata tak berkenan, maka jauhkanlah... sebab redha Allah datangnya dari redha mak bapak...

kalu mak bapak pun tak redha, camna Allah nak redha ngan kita?? Takut okeh??

zonaku said...

juliet:
apa ko ingat aku ni pokok??? tangan aku blh berbuah??????

syah:
hehehehehhe.. ko lebih skema dari aku.....

Catwoman said...

Salam Dear....

Walau s`buruk mana pun ibubapa kita, walau s`jahat mana pun ibubapa kita.......SYURGA ada d bwh tapak kaki mereka. Jgn sampai kita tak bau wangian syurga...di mana tempat kita di sana kelak jika bukan neraka buat anak2 yg derhaka pd kedua ibubapa.

Jgn kan tengking ibubapa, kata "uhh" ke, "ishhhh" ke....mmg derhaka namanye tu!

Semoga anak t`babit insaf dan b`taubat serta mohon maaf pd ibunya. Insya ibu pasti akan m`ampunkan k`salahannya....

:)

syah shah said...

eh, aku skema kah?? dah habis macho dah nih ko kata skema gak... Ahhh.... habislah reputasi aku sebagai budak nakal... hahahahahahah :P :P :P

fae said...

aku pantang betoi ngan orang yg tak ingat mak..mak mana ada yg boleh ganti, dapat laki kaya, hensem, baik hati pun tak leh ganti mak tau!!!!!..

bengong punya anak, besok mati nak berbinti kan mak jugak... ke dia nak taruk nama laki dia sebagai ganti??..huk3....

emo sungguh aku ni..

zonaku said...

Zyma:
betul tuuu


syah:
komen ko y mula2 tu skema skat... hehehehehe.. cover beb cover

fae:
tau x paaaaa.......... blh ka sukati tukaq pakai nama laki dia???? ajaran mana nak pakai?

Followers