About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, July 8, 2009

loghat

aima buat kuiz di blog dia

aku layankan saja.. so, setakat y aku leh paham ialah seperti di bawah :

Ni yang aku tak berapa suka sangat ni.. bila dia datang... dia tu sape? Dia tu.. perasaa rindu aku kat kampung.. naper ntah aku rs rindu giler kat terengau.. sebab aku rs stress kot lately nie.. nak kata banyak keje, x sgt pulak, tp kepala aku asyik teringat kat pantai jer.. aku kalau stress jer, aku teringat kat pantai. Pantai terengganu cantik oo.. huh.. x tau la naper gini, rindu jer kat sana aku mkn keropok keping... hahahahhaaa.. nasib baik stok keropok banyak kat rumah.. :D sedap jugak kunyah keropok ngan mihun neh :D
Aku buat apa bila rindu? Selain dr tengok koleksi gambar pantai y banyak dalam laptop aku ni.. aku pasang lagu agu rakyat.. sedapp weii.. kalau x caya.. arrr cuba dengar.. layannnn sangat :D
-lagu-
Kalau korang nk tau, aku layan sangat lagu2 rakyat terengganu ni.. serius.. korang penah dengar lagu “rodak” x?? Penah menari ‘rodak”? aku penah nari ‘rodak’.. dah nama ayah aku keje ngan kebudayaan.. logik la aku tau.. syok beb!!So..layan lagu rodat kejap ek..(rodat kalau ikut pemahaman aku ialah salah satu dr cabang inang)
-lagu-
Satu lagi, lagu anak burung 'baniong’ (sori... ini mmg aku x tau... xkan 'bunian' kot!).. perghhh!!! Aku memang layan... aku suke bunyi ‘kecing-kecing’(ini sejenis bunyi.. laa.... cam loceng.. x pun anggap jer lagu ka-ching) y belakang tu... :D
-lagu-
Satu lagi.. y ni aku layan jugak...
-lagu-
Damn.. mmg x dah kalau x dgr lagu ulik mayang.. sedap gak.. aku mmg suka hafsah ni nyanyi.. hafsah ni penyanyi lagu rakyat terengganu... naik bulu roma aku kalau dengar lagu nie.. dulu time skolah kat sains dungun.. toksah ngada2 la nak nyanyi atau pasang lagu nie... ada y kene sampuk..grrr.. seram gila!!
-lagu-
Nananana ganu kita (ni lirik... x leh translate)
-lagu-
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Aku rindu nk makan nasik dagang chendering!! Pergh.. lazat giler.. huhuhuuhuhuhuu

ppppsssssttttttt: sakit paler aku... naik berpinar bijik mata nengokkan translation nie....

3 comments:

julietchun said...

lagu ulik mayang tu macam lagu pemujaan utk sembuhkan pesakitkn, seingat aku la. Bkn sebarang org buleh nyanyi lagu tu.

arianna adrizal said...

oooowh~ mmg pening. hehhe

HEMY said...

hehehe...tak susah mana pn kelate nye loghat..kena yg betul2 bertukar tu je susah.try translate jawa berani??ehehehehe

Followers