About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Tuesday, March 17, 2009

Berangin

ada la ari tu org tu konon nak minta aku tlg update blog dia.. katanya aku dah jarang update blog.
haaa.. nah ko, aku update sebanyak mungkin ari nie..
sebab?

sebab aku sangat hangin dengan orang tu...
ya aku tau... kau orang besar, tanggungjawab besar,
jangan lupa tanggungjawab kau yang besar tu bukan semua dilaksana dengan baik..
jadi, bila ada kejadian yang tidak diingini,
sebagai orang besar,
aku rasa adalah logik andai kau berfikiran sebagai orang besar
cari penyelesaian, jangan lagi menuding jari..
tengokkan proses yang telah dijalankan dan kaji serta latih untuk elakkan pengulangan
sebab seperti katamu; 'ini hal nyawa!'

petugas yang sekecil itu kau tindas
petugas yang naif itu pun kau dengkikan
bukan caranya menggunakan taktik itu untuk menuding jari
tanpa beri ruang untuk memikir jawapan, kau membuat konklusi melulu, sesedap rasamu,

kadangkala aku pelik,
orang besar, amat takut dengan bayang orang kecil

apapun jua, terbukti lawanmu yang tertindas itu tetap menang!

7 comments:

syah shah said...

perenggan pertama je aku terasa... hahahahahah :P :P

zonaku said...

sebab perenggan pertama mmg untuk ko.... hehehehehe

yang kendian² tu bukan la.. sila jgn terasa ya!

theconfused said...

hooo.. pa kes lak ni?

syah shah said...

yang bawah-bawah tu aku tau bukan untuk aku... sebab aku takde orang kecil untuk ditindas... hahahahah :P :P

julietchun said...

tak semua org besar lagu tuh tapi kebanyakannya mmg tak penah menghargai kehebatan org kecil.

zonaku said...

cikKompius:
pasal kod berwarna la... kasik sakit ati ja tau depa nie!

syah:
heheheheheeee..

juliet:
tanpa orang kecik, orang besar x wujud!

eddie dewanaga said...

ramai yg suka menggigit, sesekali bila diri sendiri digigit, pandai pulak jerit rasa sakit...

Followers