About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Wednesday, October 29, 2008

cerita semalam



semalam..
aku bersama cikL melunaskan tugasan yang ala² gak la... aku pengiring.. cikL la org y pihak penganjur mahukan

ni bukan apa.... pasal perangai n habit orang gomen...
nyampah pun ada... even dah makin ramai generasi baru y masuk n mencorakkan tabiat baru diorg.. yang lama² n jenis TEGAR ni y menyusahkan...

sampai ke satu tahap.... istilah yang akan digunakan ialah...
'alah.. biasalah... orang gomen'
ya.. aku amat x suka stereotaip nie....


makcik² kerani n y pangkat bawahan la yang lazimnya menyebabkan istilah nie jadik glamer...
x caya....?
ada pegawai nie... dari kerabat aku gak la...
henpon pakai cam aku, tapi, kerani dia, MasyaAllah... 3G bagai (padahal bukan tau guna pun) dressing dia... cam mak datin... rasanya, mak datin confirm tutup muka pasal malu... padahal kerja.. kerani, steno... a.k.a jurutaip (tanpa niat menghina ya... maaf!).. dah lama².. dia pun malu.. yerla.. dia bos, bila jalan ngan kerani tu.... cam dia lak org suruhan kerani tu.. org tengok pun xkan caya kata dia bos, y kat sebelah tu kerani... then akan keluar la istilah y aku x suka tu..

bersama² kejadian semalam.. aku telan ja apa y jadi.. tp istilah tu still ringing in my head... LOUD n CLEAR!


dan.. cikPuteri maybe ari nie br nk ke klinik nak ganti cermin dia yang pecah tu....
aku???? stil ala² zombi... outopilot... a.k.a x leh function dgn betul lg... huhuhu...
nota hujung jari:
pekerja swasta pun ada y perangai camtu.... manusia bukan makhluk yang sempurna okay!

No comments:

Followers