About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Saturday, April 12, 2008

Semalam

semalam, dalam majlis tu.. aku buat apa y aku cakapkan selama ini... biar sapa jer y tanya..
x puas ati???? bukan masalah aku..
tujuan majlis?? berhibur... so... walau apa pun.. aku izinkan hati aku untuk berhibur... dan aku terhibur... dan puas... jadinya... matlamat majlis nie tercapai... ps: aku abaikan kecacatan y ada n kebodohan y nyata..

tapi...
di hujung2 mata aku... aku melihat kemungkaran y nyata.. aku akui aku bukan alim atau terlalu baik.. aku pun buat mende2 x senonoh...
tapi yang satu nie.... aku x penah teringin... syukur Allah ilangkan keinginan itu dari hati aku... cuma... iman aku x kuat untuk menegur,... aku hanya menegur di dalam hati.. moga Allah berikan pada mereka apa y telah dkurnia pada aku...

ya.. majlis untuk bersuka ria.. dalam suka itu.. jgn la hampiri y itu... mmg mudah terdorong... tapi tahanlah...
ya.. aku suka amat hadiri majlis2 macam tu... aku pun suka jugak ke lokasi gelap itu... tapi.. tiap kali.. aku berdoa agar y itu x aku cecahi... x aku sentuh atau aku disentuh oleh benda atau hal itu...
dan berdoa x ada y teringin membuat onar y mjerumuskan aku dgn y itu..
bersuka la... asal tau mana batasan.... jgn jadi sakai tapi jgn juga jadi munafik..

semalam juga..
aku tau bahawa aku dikelilingi oleh manusi2 y faham apa itu majlis n bersukaria... walau aku juga sedar... dsebalik y biasa.. ada rupanya y kurang teguh imannya...

1 comment:

Aku Bukan Bidadari said...

sekurang2nya ..
zona tak terjebak..
bersykur lah..

Followers