About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Tuesday, December 17, 2013

My Journey

I have 1001 stories to tell, yet I do not know where to start.

My weekend was wisely spent. In fact it started from Thursday. My journey started at 3am, last Thursday, ended/returned at 11pm on Sunday. Exhausted?? Bet on it!!!!!!!!

The photos that I took, was meant fo my personal self-analyzing, and only 1 photo during bfast at the hotel. My focussed was not at all on photos, what-so-ever other than the self-searching sessions.

For the first 2 nite, I lost my way from the  venue to the hotel we stay. Can u imagine this :

From 3 am, you drove from Penang to Shah Alam, on your feet, sit & stand all day, then at the end of day, u can't find your way back to hotel. Out of the 6 people, u are the pillar of the journey. Nobody can direct you to the hotel, I can only try my luck, stop at a petrol pump for direction, lost again & finally managed to find it. An hour on the road from Sect 13 to 14. Felt like crying! But to no use... it will only make things worse.

After the journey end, the people u are with are too calculative. Yes, it is their hard earned money, I fully understand that. But what about my vehicle, my driving, my all-that-is-involved during the journey? There is this one person questioning me about the RM20 fuel refill & RM1.4 x 3 toll fare in Guthrie paid by him/herself. I was amazed! Speechless.

I know that my #memuah always fetch each other & we were never (insyaAllah forever never ) asked the actual number of how much we paid. There will always be someone say that it is on them. Not that I am grumbling, complaining or insincere, yet, as human, tired for driving the whole trip, I believe I am entitle to some discount from so much kindness given.

Alhamdulillah..... I am more than capable to support for them. But please bear in mind, not much trip together after this.

Bila terlalu kedekut atau berkira, Allah x murahkan rezeki anda... percayalah! Lebih2 lagi bila kecilkan hati orang..... faham2 sajalah ya bila ada saja halangan dalam hidup.

Owh, my BBW books insyaAllah will arrive this evening ....



owh... sedikit segmen saham akhirat buat semua



9 comments:

Dr Singa said...

berkiranya dia tu!!

tu bukan kawan tu...

julietchun said...

Duit tol sekupang dua pun nak berkirakah? Zalim.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Salam singgah

Memang ada manusia macam nie.. apakata next time suruh dia drive pulak..

I ada pengalaman lebih kurang mcm nie lebih kurang 15 thn lepas.. sorang kwn ajak balik kg dia.. dia yang beria2 ajak..so dia fetch kat rumah di kg.. lepas tuh bila dah lepak 2 3 hari kat kg dia.. dia boleh ungkit pasal duit minyak dan tol yang dibayar utk bwk I ke kg dia? Imagine how I feel.. masa tuh juga rasa nak balik naik bas jek.. tapi sabar jugalah.. so what did I do..

Dia hantar I balik.. sebelum keluar kereta I terus bg dia duit minyak segala.. dan lepas itu.. I terus putus kawan.. sebab pada I dia tak ikhlas.. dia ingat dia ajak I balik kg.. I nak sponsor dia kot.. Sedih sangat because we used to be a very good friend tapi sifat berkira seperti itu aku tak boleh terima sebab hipokrit..

oppss sorry tetiba teringat kenangan lalu.. so I understand how you feel :)

Masy said...

amboihhh tampau kang baru tau. lenkali kalau nak pegi lagi, dok umah aku jelah zona. yg dorg tu lantakkan je. cakap je aku yg ajak - ajak ko sorg je. ingt tu. ingatttttt

*hmmmphhhh idong berasap*

zonaku said...

Doc, Juliet, T3PCute,
sy x tau dia mmg jenis kedekut macam tu.
Mmg ada kwn sy y mmg every single cents dia akan kira sebab dia dr keluarga susah. Tapi bukan kedekut. kalau sy dah buat something, next thing dia akan tlg ringankan beban. Tapi kali ni mmg sy sangat-sangat-sangat terasa. Mungkin dalam keadaan sy penat since kul 5 pagi sampai 11 mlm tanpa rehat, sy agak sensitif.

Yang mampu sy buat, cuma doakan dia lebih pemurah lepas ni.

terima kasih sebab menyokong sy, nk luah perasaan saja ni sebenarnya.

T3PCute, thanks sebab sudi ke sini

zonaku said...

masy:
aku sayang ko!!!
seb bek ko x jumpa.. kot x, mesti sekarang ko dah siap2 silambamkan org tu.

Aku ada pegang amanah jugak aritu, tu y x leh tdo rmh ko. Kot x, rmh ko adalah destinasi cinta aku. x yah susah payah ajak, aku ofer diri hehehe

t.a.t.a said...

Zona, berkira sebab dia dari keluarga susah is different daripada berkira yang betul² kedekut. yang pertama kita boleh faham, in fact aku pun akan tak kisah sangat dengan dia.

tapi yang kedua, aku rasa aku macam T3PCute. aku akan terus putus hubungan. sebab aku tahu pada masa akan datang dia akan lebih kedekut lagi.


kisah sesat ketika drive aku pun pernah alami. ye. memang rasa nak menangis. dah la masa tu aku seorang diri, dah nak malam pulak tu. dekat tempat yang aku tak pernah pergi. memang rasa menggelabah habis.

tapi kalau umat dalam kereta tu pusing benda tu jadi something yang hilarious, mesti hilang penat korang kan, especially kau as a driver.

tanggung sama² la kejadian ni. baru ceria hidup and masing² ikhlas.

zonaku said...

t.a.t.a:
x pa la... dia nk buat, aku biar saja dia buat.. but no more la...


i wish ada support y blh redakan gabra time tu, but, aku as strong person, sentiasa kena usaha sendirian berhad :).

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

oh ya nak kongsi bila sesat.. selalu saya suka baca doa nabi yunus.. tawakal pada Allah.. selalunya Alhamdullilah.. nampak jalan sikit..

Followers