About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Friday, September 27, 2013

Habis satu.. satu.. satu.. bila nak dua ni!?

Ok, tajuk merepek.

Aku nk ke KL mlm ni. Bas kul 6 karang, insyaallah... Excited rasanya sebab nk jumpa my #Memuah. Plus Qashif. Plus nk pas buku SIL1. Plus ada kenduri. Plus ada BIL1 n Sis2 join marathon kat Dataran ahad karang. So, satu mende bawak ke satu mende, dah x tau mana y paling utama. Semua aku rasa sama penting. Haha

Rabu, Start citer baru kan. Luv u Mr arrogant. Aku pegi ferringghi lps keje, so sampai rumah dah mlm, lps kul 10.30 kot. Online, aku dah tgk si Anul merepek2 kat wall, so aku pun bukak la tonton.com.my, nak tahu apa la y dia meraban mlm2 tu kan. Memang betul kata dia.. x logik lebih banyak dari logik.

Orang langgar ko blh org tu y minta ko bayar? Pastu senang2 je bagi phone kat orang as cagaran. Kan ke manusia zaman sekarang ni x brp leh hidup kalau x der phone. Kalau le kot ye pun ko tgh panik, bila phone berdering, kan ke ko patutnya terus jawab. Kan senang nk minta bantuan. Dan pastu aku tgk kat workstation dia, public relation division. Si anzalina/anzalna tu admin division. Aku pun pernah dlm line y sama, sumber x terhad OK! Eksiden ja, ko bukan sekadar leh call bf/tunang/laki ko tau, ko jugak leh call adik beradik ko, boss ko, clerk ko, driver kampeni y memang sah2 terer hal jalan n kenderaan, x kan la dia miskin sumber sampai mascam tu kot? Moskel aku!

Dah tu, masuk opis, seriously, kawan dia mmg teruk. (Alhamdulilah kawan2 aku terdiri dr org2 y baik n bagus). X kan walau sorang x blh putarkan otak/fikiran dia untuk teringat bahawa, kalau org langgar dr belakang, org tu lah y salah. Walau apa circumstances pun. Dah tu mmg x logik la nk minta 5k.. Eeeiii!!!!! x suka betul aku pd pompuan y camni, menyebabkan aku nampak/jadi/rasa OVERLY independent. Si mamat y nak ngorat tu pun, ala2 suam2 kuku ja... kot ko nk jd hero n ngorat bebetul, cuba la offer diri nk setlekan cara damai ngan si pelanggar keta tu.

Tp hero betul tu mmg terer la.. senang je sbb  pompuan tu x berani melawan. Ko buli srh trn dlm masa 60 saat pun ok je..
Pesan aku (blh gunapakai pada semua org, even bos ko) : Lenkali Zara, kalau dia sibuk2 nk countdown tu, ko kata ko masuk lif, xder reception.. hahahahaaa.. pastu biar je la dia kira beribu pun... ini kelamkabut sampai gitu kenapa?
Agak2 la kalau baik punnnn... pastu kejap blh pegang tangan, kejap x blh.. make up your mind ok!

er.. hero dia aku a bit confuse. Dahla aku x berapa kenal nama, muka hampir seiras ni dedua org ni, kaler je lain sket. Rasanyalah...


7 comments:

Nastyna said...

Owhhh I belum tengok drama ni. Hehehhee seiras ker? Dua2 muka I kurang minat sebenarnya hehehe.

Eh tapi kan, mak kawan I satu ni, ada budak motor ni langgar keta dia, sah2 budak tu salah, makcik ni pulak pi bayarkan repair moto semua. Terlalu baik, tension anak dia. hahahaha

julietchun said...

tak minat nak tgk drama gini.

penuh schedule eh :D

t.a.t.a said...

join the club juliet.

cakap pasal cagaran ni kan, dulu aku pernah buat satu perkara yang bila aku fikir balik rasa macam eh berani nya aku ni.

dulu masa exam final sem, aku dah lambat. parking tak de masa tu. aku parking belakang satu keta. rupanya itu keta abg guard. dia kata parking la tempat lain, dia nak balik kejap lagi. aku tak fikir panjang terus, nah ambil kunci saya parking kat tempat lain. saya dah lambat ni.

nasib baik dia pun, hmm tak pe la. terus aku blah masuk dewan. tapi memang la bila aku fikir semula, berani nya aku buat macam tu.

huish.

zonaku said...

nas,
pada mata aku lebih kurang la, agak kerap confuse siapa y berlakon sebenarnya. :)

baiknya makcik tu.. tp my mom penah gak dia masuk simpang ada motor potong dr sebelah kiri, melambung la, patah peha wife biker tu.... tp mak gaduh.... hahahahahahaaaaa

zonaku said...

Juliet :
blh tahan la penuh.. hahahaaa

zonaku said...

t.a.t.a:
hahahaha.. panik sungguh tu....

bahaya kan panik ni.. kena ajar diri supaya keep calm n jgn buat apa2 sampai otak dah blh pikir.

aku dl, kena ja langgar, trs call org minta tlg, br keluar dr keta.

t.a.t.a said...

itu yang sepatutnya. risau jugak kalau keluar terus, karang lain yang menanti di luar. usha line dulu baru keluar.

Followers