About Me

My photo
Man is a model exposed to the view of different artists; everyone see it from some point of view, NOT from every point....

Thursday, July 10, 2008

KeHiLaNgaN


Tiada pernah aku menduga
Kasih kau pergi tinggalku sendiri
Dusta cinta mengeruh jiwa
Pedihnya mencengkam dihatiku yang sepi
Sangkaku kasih selamanya
Janjimu setia di hatiku
Seribu penyesalan
Hilang harapan ku impikan
Bahagia kuidam bersamamu
Kasih yang kuserahkan
Hilang meredah luka dalam
Hatiku luluh parah keranamu
Malam dingin ku sendirian
Berteman rindu mimpi yang keliru
Sayang musnah tak kesampaian
Hanya derita rundung duka membelenggu
Sangkaku kasih selamanya
Janjimu setia di hatiku
Seribu penyesalan
Hilang harapan ku impikan
Bahagia kuidam bersamamu
Kasih yang kuserahkan
Hilang meredah luka dalam
Hatiku luluh parah keranamu
Akan ku ubati…
Kasih yang pergi dari sisi
Takkan ku biarkan ia
Terus terluka, musnah dan hilang
Bahagia kuidam bersamamu
Sangkaku kasih selamanya
Janjimu setia di hatiku
Seribu penyesalan
Hilang harapan ku impikan
Bahagia kuidam bersamamu
Kasih yang kuserahkan
Hilang meredah luka dalam
Hatiku luluh parah keranamu
.........
pasal hilang nie
masa di pekan K,
dalam kemeriahan
dalam semangat menbara
CikL datang,
katanya, "kunci kereta hilang"
aku...??
pucat!!!
walau kereta n kunci berada dalam bangunan berbeza
tapi..
bila hilang... HILANG???
sebelum mati punca
aku x nak berdebar2 dl,
bertanya di kaunter
ada y berhati mulia
jumpa n pulangkan di situ
terima kasih, sekalung budi dari kami
pd masa y sama hati terdetik
kunci kereta y satu lagi di mana???
tapi..
dari mengeruhkan keadaan
baik diamkan dulu
sebelum bertolak pulang
aku periksa berulangkali
tp aku x nak risau
sesampai ja
memang kunci itu hilang...
CikL pulak y cam gelabah
abis semua dibongkar
aku yakin mmg x ada
baik aku jenjalan dl
teringat hal di pekan K
aku ke kaunter
nyata ada di sana
.. aku lupa ambil sesudah subuh sebelum bertolak ..
kering darah rasanya...
....
dan sekarang..
aku rs kehilangan......

2 comments:

13may said...

errr...errr.

btw,
Sebagai tanda penghargaan:

http://13may.blogspot.com/2008/07/141-terima-kasih.html

http://picasaweb.google.com/encik13may/BloggerPictures/photo?authkey=Tz25mAffF_A#5221307062512162642

Terima kasih :)

zonaku said...

tq

Followers